maanantai 4. tammikuuta 2010

Ihmeiden keskellä

Uusi vuosikymmen on alkanut. Kiitän Jumalaa siitä, että minä, joka olen syntynyt 1900 luvun alkupuoliskolla, saan elää vielä 2010 luvulla, ja saan ihmetellä Jumalan ihmeellisiä tekoja ja tämän maailmankin ihmeitä. Mummi saa panna kaikki viimeiset harmaat aivosolunsa käyttöön, eikä sittenkään käsitä läheskään kaikkea sitä, mitä näkee ja kokee tänä päivänä.

Tämä internet on yksi niistä ihmeistä, joka päätäni hämmentää. Päivänä muutamana puhuin lapsenlapseni kanssa skypessä. Hän oli Englannissa ja minä Vaasassa. Hän pyysi minulta kuvia lammas-tauluistani ja neuvoi visusti kuinka saan ne hänelle lähetetyksi. Kun olin kuvan lähettänyt ja kone tiedotti: ”Viestisi on lähetetty”, niin samalla sekunnilla kuulin vastauksen: ”Nyt se on tässä”! Kuinka ihmeessä, ilman johtoja ja lentokoneita, kuva voi mennä näin nopeasti Vaasasta Englantiin? Tätä olen ihmetellyt ja monta muutakin asiaa, joista lapsuudessani ei tiedetty mitään.

Jumalan ihme tapahtuu kyllä yhtä nopeasti, sen sain kokea vähän aikaa sitten. Olen kokenut sen ennenkin, ja kun tiedän, että Jumalalle kaikki on mahdollista, otan sen vastaan ja ihmettelen ja kiitän Jumalan voimaa!

Oletko Sinä, Lähimmäiseni, kuullut sellaisesta vaivasta kuin eteisvärinä. Se on kiusannut minua jo vuosia. Kun se iskee, sydän menee väärälle tolalle ja lyö 120-150 kertaa minuutissa, kun se normaalisti lyö 60-70 kertaa. Verenpaine lähtee myös korkeuksiin 220/130, kun se normaalisti on 120/80. Sydämen saa oikeaan rytmiin, kun annetaan sähköshokki nukutuksessa. Eräänä aamuna, juotuani pari kulausta kylmää vettä, huomasin, että eteisvärinä iski. Sanoin jo miehelleni, että nyt on sairaalaan lähtö. Nousin kuitenkin sängystä ylös, nostin käteni kohti taivasta ja sanoin: ”Ota, Herra, tämä minulta pois!” Samassa hetkessä sydämen laukka loppui. Jumala otti minulta eteisvärinän pois! Uskon ja toivon, että Hän teki yhtä täydellistä työtä, kuin 35 vuotta sitten, kun Hän otti pois päänsärkyni kesken migreenikohtauksen. Minulla ei ole ollut sen päivän jälkeen päänsärkyä, kiitos Jumalalle!

”Ei laulamasta lakkaa nyt sielu iloissaan kun uuvutettu raukka on päässyt kuormastaan. Mä etsin kauan lepoa, en sitä löytänyt. Nyt minut ahdistuksesta on Jeesus päästänyt.” virsi 337, 1 säkeistö

Tänä aamuna, 4.1.2010, rakkaudella Mummi