perjantai 13. huhtikuuta 2012

Tänäänkin on armon aamu.

Rakas Lähimmäiseni, eilen Lähimmäisillassa puheenjohtajamme kertoi meille havaintonsa luonnosta. Hänen pihallaan kasvaa kesäisin auringonkukkia. Hän on pannut merkille herätessään, että auringonkukkien "kasvot" ovat aina kääntyneinä auringonnousun suuntaan, että auringon ensimmäisetkin säteet tulisivat talteen. Hän kehotti meitä kuulijoitaan kääntämään kasvomme heti herättyämme Jumalan puoleen ja kyselemään, mikä on Jumalan tahto tälle päivälle.

Psalmeissa puhutaan aamun tärkeydestä, aamulla on hyvä muistaa Kaikkivaltiasta Isää, joka meille päivämme antaa. Ps. 92: 2-6: "Hyvä on Herraa kiittää veisata kiitosta sinun nimellesi, sinä Korkein, aamulla julistaa sinun armoasi, yön tullen sinun totuuttasi kymmenkielisillä soittimilla ja harpuilla, kannelta soittaen. Sillä sinä ilahutat minua, Herra , töilläsi; minä riemuitsen sinun kättesi teoista. Kuinka suuret ovat sinun tekosi, Herra! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät. Ps. 59:17-18: Mutta minä veisaan sinun väkevyydestäsi ja riemuitsen aamulla sinun armostasi, sillä sinä olet minun linnani ja pakopaikkani minun hätäni päivänä. Sinä, minun väkevyyteni, sinulle minä veisaan kiitosta, sillä Jumala on minun linnani ja minun armollinen Jumalani.

Meidän armollinen Jumalamme! Tänäkin aamuna me tulemme eteesi ja pyydämme: Herra armahda meitä! Sinulle, Kaikkivaltias Jumala, saamme tuoda murheemme ja kiitoksemme. Kiitos, että Sinä voit meitä auttaa! Kiitos siitä, että avaat meille kevään ja teet luonnossa suuret ihmetekosi. Sinä nostat elämän kuolleesta maasta. Sinun ylösnousemusvoimasi herätti kuolleista meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen, joka herättää meidätkin viimeisenä päivänä iankaikkiseen elämään. Pyhä Jumala, Sinä Elämän antaja ja ylläpitäjä, kiitos että lähetit Jeesuksen meidät kaikki kuolemasta pelastamaan. Aamen.

Tänä aamuna, 13.4.2012, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: