sunnuntai 31. elokuuta 2014

Itsensä tutkiminen.

Rakas Lähimmäiseni, Herra siunatkoon Sinua Sanallaan ja sakramenteillaan tänä lepopäivänä. Päivän aihe on itsensa tutkiminen. Me tiedämme, että ajatuksin sanoin ja teoin me rikomme Pyhän Jumalan tahdon. Jeesus, Herramme, pesee pois rikokset ja synnit, kun Hänelle ne paljastamme. Kiitos, Jeesus, että meidät aina armahdat ja Isän syliin johdatat.

Psalmissa 51 on meille rikkoneille rukous: "Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin. Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet. Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni. Jumala luo minuun puhdas sydän ja anna uusi vahva henki. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi. Anna minulle jälleen autuutesi ilo ja tue minua alttiuden hengellä."

Kiitos, Jeesus, että Sinä olet tullut pelastamaan meidät synnin ja syyllisyyden verkosta. Kiitos, että kuulet avunhuutomme ja armahdat soimaamatta. Kiitos, Taivaallinen Isä, että pidät huolta lapsistasi ja kuulet rukouksemme ja vastaat niihin ajallasi. Kiitos Pyhä Henki, että kirkastat Jeesuksen armotyötä ja johdatat kulkuamme kaidalla tiellä! Ylistys ja kiitos Sinulle Kolmiyhteinen Jumala, että otat meidät kaikki Jeesusta etsivät, perheväkeesi ja armohoitoosi! Aamen.

Tänä aamuna, 31.8.2014, rakkaudella Mummi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos Sanasta jälleen, mummi.
Hieno aiheeseen liityvä kuva on tuo hämähäkin seitti.
Varjele, Herra meitä sotkeutumasta vihollisen seitteihin!
t. yx waari

mummi kirjoitti...

Rakas Anonyymi, kuva on mieheni ottama hieno lähikuva, jollaisia minä en osaa uttaa. Kiitos tarpeellisesta rukouksestasi! yhdyn siihen.Mummi