lauantai 18. lokakuuta 2014

Jeesus on kanssamme.

Rakas Lähimmäiseni, asuuko pelko sydämessäsi? Oletko yksin, turvaton? Ovatko kuulemasi uutiset isolla sijalla elämässäsi? Rohkenetko sulkea uutisvirran ja hiljentyä Herran edessä? Jumalan Sanasta löydämme turvan jokaiselle päivälle. 365 kertaa meille sanotaan: "Älä pelkää."

Kun Jeesus tulee lapsena kastetun tuhlaajatytön sydämeen asumaan, sinnne tulee rauha. Jeesuksen veripesu vie pois synnin syyllisyyden. Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen läsnäoloa ja Isä ottaa syliinsä lepäämään pelkäävän lapsensa. Ilo uudestisyntymisestä, syntien pois pyyhkimisestä, on Jumalan ihme! Sydän laulaa."Täydellinen rakkaus karkoittaa pelon." Se on Jumalan antama juhlahetki. Arjen kanssakäymisissä ja haasteissa pelot ovat taas edessämme, heikkoja  kun olemme. Mutta miuistetaan, että Jeesus on omiensa kanssa aina! Apu on lähellä.

Juha Vähäsarja kirjoittaa tästä näin: "Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi- minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni." Jes. 41: 10.

"Jumalan omatkin joutuvat usein pelon valtaan. Tuntuu siltä, kuin Jumala olisi jättänyt ja aletaan hädissään pälyillä auttajan perään. Ollaan oltu ehkä uhmakkaita ja on tullut pullisteltua liikaa omia lihaksia. Ehkä huolimattomuus uskontiellä on nukuttanut uneen. Ehkä vauhti on vain ollut liian kova, niin  ettei ole muistanut kysyä Herralta oikeaa suuntaa. Ollaan tultu pysähtymisen paikalle. Kesken juoksun on herätty siihen, että tie loppuukin kesken eikä oikein tiedetä, mihin ollaan edes päädytty. Onneksi Jumala on aina uskollinen. Hän palauttaa vaeltajan jälleen kartalle. Ei tarvitse enää pälyillä ympärilleen, sillä Jumala on aivan lähellä. Hän vahvistaa, auttaa ja tukee vakaalla, lujalla kädellään. Enää ei tarvitse pelätä, sillä Jeesus on tässä ja näyttää oikean suunnan."

Tänä aamuna, 18.10.2014, rakkaudella Mummi


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos sinulle tästä blogista,olet Herran asialla! Jumalan siunausta! M 38 Länsi-Suomi

mummi kirjoitti...

Rakas Anonyymi, iloitaan siitä, että Jumalan Sanasta ei katoa yksikään kirjain. Kiitetään siitä, että se on elämä sille, joka sen löytää ja laake koko hänen ruumiillensa. Mummi