sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Huutavan ääni


Rakas Lähimmäiseni, herään valkeaan lepopäivän aamuun kello yksi. Ilo yhteisestä ateriasta läsnäolevan suvun kanssa toi joulun lähelle! Ilo kotitalon isäntäväen vierailusta ja taide-elämys Museolla Kaarina Heikinheimon kultametsässä värittää vielä tunnelmani. Kiitos yhteydestä!

Tänään meillä on yhteinen ateria Mikaelin seurakunnassa ja Messu kello seitsemäntoista. Ateriayhteys on tärkeä yhteys. Jeesuskin kutsuu aterioimaan kanssaan. Se ateria muuttaa koko ihmisen elämän. Hänestä tulee uusi luomus, Jeesuksen seuraaja ja Jumalan lapsi.

Evankeliumitekstejä on kaksi: Joh. 1:19-27 ja Joh. 3:26-30. Luin ne molemmat. Lue Sinäkin Lähimmäiseni. Ne kertovat Johannes Kastajasta. Ne molemmat toivat ilon sydämeen. Niin voimallinen Jeesuksen edelläkävijä Johannes Kastaja oli. Hän oli huutavan ääni erämaassa.

Kirjaan Sinulle jälkimmäisen tekstin jos Raamattua ei ole mukanasi, että Sinäkin saat ilon: "Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa ja kaikki menevät hänen tykönsä. Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin; en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi. Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä."

Jeesuksen siunaamaa adventin aikaa Sinulle, rakas Lähimmäiseni!

Tänä aamuna, 14.12.2014, rakkaudella Mummi





Ei kommentteja: