keskiviikko 9. kesäkuuta 2010

Jumalan salaisuuden tunteminen

Lähimmäiseni, valkoiset sireenit kukkivat täydessä loistossaan. Yön sateen jälkeen luonto lepää tyynessä aamussa. Kirkas taivas näyttää valtaavan alaa raskaina roikkuvilta sadepilviltä. Herra, anna lomalaisille hyviä kesäpäiviä! Anna ilo vapaudesta! Ota vastaan kiitokset ja rukoukset, Sinä tiedät. Siunaa kaikki matkalaiset ja muista omaisuuskansaasi Israelia! Koko maailma on Sinun käsissäsi, Herra, anna rakkautesi vaikuttaa niin, että anteeksianto tulisi riidan tilalle ja täytä armollasi ja rauhallasi ihmissydämet!

Luin eilen Matteuksen evankeliumia. Yhtäkkiä edessäni oli otsikko: ”Jumalan salaisuuden tunteminen.” Jeesus puhuu sen meille näin: Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut tämän viisailta ja oppineilta, mutta ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on keveä.”

On Jumalan salaisuus, että ilosanoma on uskottu lapsenmielisille, niille, jotka uskovat liikoja kyselemättä, ja heittäytyvät armon varaan niin kuin lapset. Jeesus ilmoittaa, että ainoastaan Hän voi johdattaa ihmisen Isän yhteyteen. Sekin on Jumalan pelastussalaisuus. Jeesus kutsuu rakkaudessaan kaikkia väsyneitä, itseensä pettyneitä ja epäonnistuneita luokseen lepäämään. Jumalan salaisuus on sekin, että Jeesuksella on valta antaa synnit anteeksi. Kun Jeesus ottaa synnit pois, sydämeen tulee ihmeellinen lepo ja rauha! Jeesus kehottaa meitä ottamaan ristimme ja seuraamaan Häntä. Kaikissa elämämme vaikeuksissa niin kuin iloissakin Jeesus on kanssamme. Hän kantaa kuormiamme yhdessä Pyhän Hengen kanssa. Rakkauden läsnäolo kannattaa taakkojamme niin kuin vesi venettä. Jeesus on Jumalan lähettämä pelastaja. Hän on meille Vapahtaja, Parantaja, Ystävä ja opettaja! Kuulkaamme Häntä ja oppikaamme Hänestä! Ole ylistetty Jeesus, rakas Vapahtajamme!

Tänä aamuna, 9.6.2010, rakkaudella Mummi

4 kommenttia:

Runomummo kirjoitti...

Kiitos mummi taas osuvista sanoistasi.Aina pitäisi muistaa ettei meidän viisaus riitä on vain uskottava se mikä itsestä tuntuu; tähän minä voin luottaa ja tästä minä saan voimaa. Kiitos siitä.

Kirsti kirjoitti...

Kiitos mummi,Jumalan salaisuuden tunteminen.
Hän on ilmoittanut sen lapsenmielisille.
Siunaa Herra omaisuuskansaasi Israelia.

Sinua siunata tahdon!

mummi kirjoitti...

Rakas Runomummo, Jeesuksen tunteminen on uskon asia. Pyhä Henki meille kaiken opettaa ja vahvistaa uskon. Sanot oikein, että meidän viisus ei riitä, koska on kyse uskon asiasta. Kiitetään, Jeesuksen aarmosta ja taivaan Isän lapseudesta! Mummi

mummi kirjoitti...

Kirsti rakas, kiitos siunauksen toivotuksesta. Minäkin haluan toivottaa Jumalan sylihoitoa ja rakkautta Sinulle ja perheellesi! Mummi