maanantai 28. kesäkuuta 2010

Rakkaus on ikuinen

Rakas Lähimmäiseni, muistatko, että rakkaus on Jumalasta! Jos joku ihminen on rakastanut meitä ja jos me olemme saaneet rakastaa, meidän on kiittäminen Jumalaa tuosta ihmeellisestä lahjasta! Meidän Jumalamme on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jo aikojen alussa oli rakkaus! Isä rakasti Poikaa ja Poika rakasti Isää ja Pyhä Henki rakasti Isää ja Poikaa ja he molemmat rakastivat Pyhää Henkeä. Olet kuullut sanotuksi, että rakkaus on ikuinen. Näin todella on. Jo ihmistä luodessaan Jumalalla oli tiedossaan pelastussuunnitelma, jonka Poika toteuttaisi, kun aika tulisi. Jumala tiesi, että ihminen lankeaa syntiin, eikä voi tulla Hänen, Pyhän Jumalan, yhteyteen ilman lunastajaa.

Läpi Vanhan Testamentin luemme ennustuksia tulevasta Vapahtajasta, joka pelastaa ihmisen kuolemasta, omalle paikalleen Jumalan yhteyteen. Jumala haluaa jokaisen luomansa ihmisen lähelleen, omaksi rakkaaksi lapsekseen. Jeesus, Hänen rakas Poikansa, uhrasi itsensä. Hän kuoli ristillä jokaisen ihmisen edestä, niin paljon Hän meitä rakasti. Hänen pyhä verensä vuoti Golgatan kalliolle. Kun Hän antoi henkensä, Hän sanoi: ”Se on täytetty”. Armo on lahja Jeesukselta, ihminen ei voi siihen mitään lisätä. Jeesus nousi kuolleista ja näyttäytyi monille, että jokainen uskoisi silminnäkijöiden todistuksen. Nyt Jeesus istuu isän oikealla puolella taivaassa, mutta Hän elää Pyhän Hengen kanssa meissä, jotka uskomme Jeesuksen pelastustyöhön. Näin Sinä ja minä olemme Jumalan rakkauden keskiössä, kun saamme olla Taivaallisen Isän lapsia.

Jeesus puhuu tästä Johanneksen evankeliumin 17. luvussa, jakeet 22- 26: ”Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä niin kuin me olemme yhtä – minä heissä, ja sinä minussa – että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä.” Ylistetään rakkauden Jumalaa!

Tänä aamuna, 28.6.2010, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Olet oikeassa.Siittä maailma tietää meidän olevan Jeesuksessa ja rakastavan häntä kun meillä uskovilla on keskenämme keskinäinen rakkaus.Rakkaus saa meidät kaikki voimaan niin paljon paremmin.Liian usein uskovat riitelevät keskenänsä.Tunnen erään naisen jonka on vaikea antaa anteeksi uskonsisarelleen ja puhuu tästä pahaa.

Kiitos muuten siittä sähköpostista,
sen lapsi jutun suhteen.Se on rohkaissut mua.Siunausta rakas ystäväni♥

mummi kirjoitti...

Rakas Katariina, Kun Jeesus otetaan mukaan rukoukseen, tulee anteeksianto ja rakkaus tulee katkeruuden sijaan. Silloin ei tarvitse enää puhua pahaa, koska Jeesuksen vaikutus on suurempi kuin vanhan aatamin tai eevan. Sovittajamme toimii! Luepa Blogini, jossa kerron Herran muistutuksesta: Pitäkää usko Jumalaan, "Uskokaa saaneenne!" Se rohkaisi minua, kiitän siitä Sanasta! Rakas Katariina, muistan Teitä! Mummi