perjantai 3. syyskuuta 2010

"Minä tulen pian"

Rakas Lähimmäiseni. Olet varmaan huomannut, että TV 7:ssa monet puhujat käsittelevät paljon Jeesuksen paluuta. Maailmassa on ollut paljon maanjäristyksiä ja luonnonvoimista johtuvia onnettomuuksia viime aikoina. Ne ovat puhutelleet meitä. Jumala muistuttaa niillä tärkeimmästä. Ihmiselle on varattu pelastus Jeesuksen ristintyön ja ylösnousemuksen kautta. Onnettomuus pysäyttää hetkeksi. Tullaan pelokkaina sanankuuloon, mutta sitten entinen meno jatkuu.

Jeesus sanoo ilmestyskirjan luvussa 3:11: ”Minä tulen pian, pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.” Jeesus puhuu opetuslapsilleen tulemuksensa merkeistä Mark. 13: 5-12. Kirjaan sen tähän: ”Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ”Minä se olen” ja eksyttävät monia. Kun kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Niin täytyy käydä, mutta se ei vielä merkitse loppua. Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, joka puolella on maanjäristyksiä ja tulee nälänhätä. Tämä on synnytystuskien alkua. Pitäkää varanne! Teidät viedään oikeuteen ja teitä piestään synagogissa. Maaherrojen ja kuninkaiden eteen te joudutte minun nimeni tähden, todistukseksi heille. Mutta sitä ennen on evankeliumi julistettava kaikille kansoille. Kun teitä viedään luovutettaviksi viranomaisille, älkää etukäteen olko huolissanne siitä mitä puhuisitte. Puhukaa ne sanat, jotka teille tuona hetkenä annetaan. Silloin ette puhu te, vaan Pyhä Henki. Veli antaa veljensä surmattavaksi, isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiaan vastaan ja tuottavat heille kuoleman. Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.”

Tänä päivänä näemme tuon Jeesuksen puheen toteutuvan. Jeesus kehottaa meitä pysymään Hänessä, niin meillä on Puolustaja Pyhä Henki joka seisoo rinnallamme. Rukoillaan me, jotka uskomme, että Suomen kansa ja läheiset ihmisemme kuulevat Jeesuksen sanat ja ottavat ne vastaan elämäkseen tämän elämän aikana. Jeesus on voittaja. Hän tulee pian. Ole siunattu, Lähimmäiseni!

Tänä aamuna, 3.9.2010, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

kaisa jouppi kirjoitti...

Elämme kyllä sellaista aikaa, että ilman Jeesusta en ainakaan minä jaksaisi ollenkaan.
Vaikka olisi mimmoset ajat, niin ilman Jeesusta ei kannatakkaan jaksaa.
(Tuo viimeinen lause oli ihan mun oma tässä ja nyt päähän klonksahtanut mietelause.
Se jatkuu vielä: eikä tartte, eikä kannatakkaan).
Siu Lilli ja kiitos :)
T: Letkutien mietelauseilija.

mummi kirjoitti...

Hyvän mietelauseen klonksahutit, rakas Kaisa! Jeesuksen kanssa ja Isän kädessä on mummien parasta elää, sekä lasten ja kaikenikäisten. Hyvän avun on Isä meille suunnitellut, kun syntien
anteeksiantamuksen valmisti, eikö totta! Jeesuksen siunausta Teille. Mummi