torstai 27. helmikuuta 2014

Jeesus, meidän elämämme

Rakas Lähimmäiseni, villasukat, pitkät unet! Anteeksi, rakas ystävä, olen nukkunut melkein ohi päivän! Kun avaan verhot, tintti istuu alppiruusun oksalla ja ihmettelee! Kovin aikainen kevät! Tulisipa aurinko, niin olisi helpompi laulella! Ilo on senkin Luojan luoman sydämessä.

Tänä aamuna "Sanan aika" vie meidät elämämme ytimeen. Joh.6.63: "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut ovat henki ja ovat elämä."
Ne sanat, jotka Jeesus heille juuri aikaisemmin puhui, kuuluvat näin: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa ja minä hänessä. Niin kuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niin kuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

Tästä huomaamme, että Jeesus tuli maailmaan tuomaan iankaikkisen elämän jokaiselle, joka häneen uskoo. Muistetaan ne sanat, jotka Jeesus sanoi Martalle: "Minä olen iankaikkinen elämä; joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole."
Täällä eläessämme Jeesus kutsuu meitä seurakuntaamme ehtoolliselle. Niin usein kuin me syömme Hänen lihansa ja juomme Hänen verensä, Hän vakuuttaa meille, että Hänen kauttaan me elämme ja Hänessä meillä on iankaikkinen elämä. Kiitos, rakas Vapahtajamme!

Tänä aamuna, 27.2.-2014,  rakkaudella Mummi



2 kommenttia:

Pekka kirjoitti...

Amen. Ja tervehdys taas rakas sisareni Herrassa.

Jumalan hoidossa oleminen ja Jeesuksen seuraajana pysyminen,ovat elämän tärkeimmät asiat. On turvallista saada elää Jumalan lapsena. Jeesus on voittanut pahan vallan ja kuoleman.
Ja Pyhä Henki antaa meille päivä päivältä voimaa ja kirkastaa Jeesusta Kristusta.

Kiitos tämän suurenmoisen lahjan omistamisesta. Ja kiitos meidän uskovien yhteydestä.Ja Jumalan sanasta,joka antaa meille ehtoollisen ja rukouksen tavoin evästä että jaksamme perille asti uskon säilyttäneenä kulkea. Kiitos Jumala.

Olen kulkenut puolisen vuotta pimeissä mielen maisemissa. Usko ja urheilu ovat pitäneet minut joten kuten elämässä kiinni.Sinne mielen pimeyteen on Jumalan valoa alkanut hiljalleen tulla. Jeesus on ollut tänä vaikeana hetkenä todella lähellä.

Kaikella on tarkoituksensa. Levosta käsin hoidan itseäni.Kevät aurinkoa kovasti odottelen.Vaikeaa on masennuksessa olla mutta sen tiedän että Jeesus ei siinäkään hylkää. Valoa kohti mennään.

Oikein lämmintä siunauksen vahvistusta sinulle rakas mummi kaikilla elämän osa alueillasi.-Pekka-


mummi kirjoitti...

Rakas Pekka, kiitos hyvästä sanastasi evääksi jokaiselle lukijalle. Aamulla sain sydänhetken, kun Sana puhui niin voimakkisesti ehtoollisen tärkeydestä meille. Se on elämän lahja! Mummi