sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Hoosianna!

Rakas Lähimmäiseni, tänään on ensimmäinen adventtisunnuntai ja me saamme kirkoissamme laulaa täysin rinnoin Hoosiannaa! Me saamme sytyttää ensimmäisen adventtikynttilän ja lapset saavat avata ensimmäiden luukun joulukalenterista. Alkaa iloinen joulun odotus!

Lääkäri Luukas kertoo meille kuinka Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin. Kansa iloitsi, levitti vaatteitaan tielle ja lauloi ylistystä kaikista ihmeellisistä teoista, joita he olivat nähneet Jeesuksen tekevän. Siitä syntyi Hoosianna, ylistyshymni

"Hoosianna, Daavidin Poika, kiitetty olkoon hän! Kiitetty Daavidin Poika, joka tulee Herran nimeen. Hoosianna, hoosianna, hoosianna, hoosianna! Kiitetty Daavidin Poika, joka tulee Herran nimeen."

Ja muutamat fariseukset kansanjoukosta sanoivat hänelle: "Opettaja, nuhtele opetuslapsiasi!" Mutta hän vastasi ja sanoi: "Mutta minä sanon teille, jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".

Tänäänkin Jeesus seisoo ahdistuneiden sydänten ovella ja sanoo: "Katso minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."

"Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo!"

Tänä aamuna, 30.11.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: