tiistai 18. marraskuuta 2014

Korkeimman suojelus


Rakas Lähimmäiseni, kun heräsin kello viisi, rukoilin Sinun edestäsi, rakas Lukijani. Kuinka monia asioita mahtuukaan meidän kaikkien päiväämme; joku suree yksinäisyyttään, joku pelkää henkensä puolesta, joku sairastaa, joku iloitsee iloitsevien kanssa. 
Kaikki me tarvitsemme Jumalan läsnäoloa ja Jeesuksen armoa, jotta jaksaisimme kantaa arjen haasteet. Pyysin meille sanaa Isän sydämeltä ja avautui Psalmi 91, Korkeimman suojelus. Kirjaan sen meille tämän päivän evääksi. Ihania Jumalan lupauksia! Mietitään niitä ja kiitetään!

"Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, Hän on minun Jumalani, johon minä turvaan. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta. Sulillansa hän sinua suojaa ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus. 

Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenentuhatta oikelta puoleltasi, ei se sinuun satu. Sinun silmäsi saavat vain katsella, kuinka jumalattomille kostetaan. -  Sillä: Sinä, Herra, olet minun turvani. Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn, varjella sinua kaikilla teilläsi. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. 

Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. - Koska hän riippuu minussa kiinni, minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

Tänä aamuna, 18.11.2014, rakkaudella Mummi




Ei kommentteja: