perjantai 26. kesäkuuta 2015

"niin että maailma uskoisi"

Rakas Lähimmäiseni, Jeesuksen esirukous, Johannes 17, oli rakas löytöni Raamatusta, heti uskoni alusta asti.
Joh. 10:16, Jeesus, hyvä Paimen sanoo näin: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja he saavat kuulla minun ääneni ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Jaakko Haavio on valinnut tämän päivän sanan Roomalaiskirjeen kymmenennestä luvusta, tuosta iki-ihanasta Pyhän Hengen luvusta: "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa ovat Jumalan lapsia. Te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa te huudatte: Abba! Isä! -Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat. Kuka voi meidät eroittaa Jumalan rakkaudesta? Tuskako vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka on meitä rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Yhdytään Jaakko Haavion rukoukseen: "Rakas Taivaan Isä. Opeta meitä hajoittamaan muureja ja rakentamaan siltoja. Auta meitä tunnustamaan veljiksemme ja sisariksemme kaikki ne, joita sinun Henkesi kuljettaa. Anna meille rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan ja kykyä osoittaa rakkauttamme teoissa. Tee meidät selvänäköisiksi huomaamaan ne tilaisuudet, jotka sinä meille valmistat ollaksemme tukemassa ja auttamassa ahdinkoon joutuneita uskonveljiämme."

Jeesus rukoilee: "mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt." Joh. 17: 20-21.

Tänä aamuna, 26.6.2015, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: