keskiviikko 9. joulukuuta 2009

Ennustus masennuksen Parantajasta

Lähimmäiseni, eilen löysin Jesajan luvun 61, ennustuksen siitä, että Jeesus antaa ilon. Kun luin sen tänään uudelleen, tein uuden löydön. Jesaja mainitsee kolmannessa jakeessa sanan masennus, joka tänä päivänäkin pitää otteessaan monia ihmisiä. Tuleva Messias, Jumalan voideltu, meidän Vapahtajamme, Jeesus Kristus, antaa ”ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan”! Lähimmäiseni, minä olen elänyt todeksi sen, että Jeesus vaihtaa masennuksen vaipan ylistyksen viittaan.

Elin vuosia elämästäni masennuksen vankilassa. Ruumiini toimi, tein työni kotiäitinä, mutta elämänilo oli poissa. Itsetuntoni oli kateissa. Elin, vaikka en tuntenut eläväni. Kun Jeesus tuli, Hän rakasti minut omaksi itsekseni. Luin Raamatusta, että olin Jumalan luoma ja Hänen rakkautensa kohde. Pyhä Henki antoi tiedon, että Jeesus rakastaa minua niin paljon, että kuoli puolestani ristillä. Jeesus vei minut Isän syliin lepäämään. Rukouksessa kohtasin rakastavan Isän, joka puhui minulle lohdutuksen ja rohkaisun sanoja. Pyhä Henki johdatti värien maailmaan. Maalaaminen, josta olin nuorena unelmoinut, rohkaisi minua. Löysin ilon kotiaskareista, tavallisesta arjesta. Ymmärsin, että rakkaani ovat Jumalan lahja minulle. Löysin paikkani Jumalan seurakunnassa. Tästä Jeesuksen antamasta lahjasta halusin kertoa muillekin, vaikka olin vuosia pelännyt ihmisiä. Halusin ylistyskuoroon kertomaan Jeesuksen rakkaudesta. Näin Jeesus antoi minulle ylistyksen viitan!

Kirjaan tähän Jesajan luvun 61 alun uudesta käännöksestä. Kuuntele, rakas Lähimmäiseni, kuinka todesti Jesaja ennustaa meidän Vapahtajastamme 700 vuotta ennen Hänen syntymäänsä, jakeet 1-3: ”Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumala antaa palkan. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen Hengen sijaan ylistyksen viitan. Heitä kutsutaan Vanhurskauden tammiksi, Herran tarhaksi, jonka hän itse on istuttanut osoittaakseen kirkkautensa”.

Tänä aamuna, 9.12.2009, ilolla Mummi