sunnuntai 25. huhtikuuta 2010

Lepopäivä

Muistatko Sinä, Lähimmäiseni, vanhan virren? ”Kellot kaikaa, kellot temppelin. Nyt on Herran pyhäpäivä, päivä parahin. Nyt on Herran pyhäpäivä, päivä parahin.” Jumala on viisaudessaan antanut meille lepopäivän, jolloin lepäämme pois viikon työnteon aiheuttaman väsymyksen. Me olemme ymmärtäväisiä, jos todella lepäämme. Meidän on muistettava, että ihminen ei ole kone!

Ymmärtäväisiä olemme, jos lepäämme tuon pyhäpäivän Jumalan kanssa. Jeesus sanoo: ”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon.” Tämä Jeesuksen antama lepo on todellista lepoa, se tuntuu jokaisessa solussamme. Jeesus tietää levon tarpeemme ja Hän, sydänten tutkija, näkee myös hengellisen hätämme. Kutsutaan Jeesusta rukouksessa avuksemme: ”Ota, rakas Vapahtaja, pois tämä painolasti! Pese minut puhtaaksi kaikesta, mikä minua ahdistaa. Ota pois syntini, joka erottaa minut Jumalasta. Anna minulle armosi ja johdata minut Taivaallisen Isäni syliin lepäämään. Kiitos, että Sinulla on siihen valta ja voima!” Sitten uskotaan saaneemme se, niin meillä on oikea pyhäpäivän rauha. Se on rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Se on Pyhän Hengen antama rauha, josta emme voi kyllin kiittää! Se on Jumalan lahja!

Sitten voimme levätä Isän edessä Raamatun äärellä ja lukea sitä ravinnoksemme. Evankeliumeissa kuulemme rakkaan Vapahtajamme äänen. Uudessa testamentissa apostolit kertovat meille tärkeitä asioita Jeesuksesta ja Hänen seuraamisestaan. Vanhassa Testamentissa meille puhuvat profeetat ja saamme tutustua Israelin kansan ihmeellisiin vaiheisiin. Voimme valita mitä luemme, aina tulemme siunatuiksi. Ihmeellinen on Pyhän Hengen voima! On siunattu pyhäpäivä, kun lepäämme sen Jumalan kanssa. Annetaan väsyneelle ruumiillemmekin lepopäivä ja rentoudutaan perheen kanssa rauhassa ulkoillen ja iloiten kevään ihmeistä.

Rakas Lähimmäiseni, taas olen kehottanut Sinua! Se johtuu siitä, että minulla sanotaan olevan kehottamisen armolahjan. Tämä on yksi mahdollisuus viettää lepopäivä. Sinulla on valta viettää päiväsi tahtomallasi tavalla. Ole Siunattu, rakas ystäväni!

Tänä aamuna, 25.4 2010, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

Kirsti kirjoitti...

Rakas ystäväni,mummi!
Kirkossa se virsi kuulostaa mahtavalta,urut pauhaavat,ihanaa!!!


Mikä ihana kirjoitus,voi kuinka "läikähtää" sisäisessä maailmassa suloisesti.
Kiitos sinä rakas ystävä kallis!

"Ota,rakas Vapahtaja,ota pois tämä painolasti!Pese minut puhtaaksi kaikesta,mikä minua ahdistaa.Ota pois syntini,joka erottaa minut Jumalasta.Anna minulle armosi ja johdata minut taivaallisen Isäni syliin lepäämään Sitten uskotaan saanemme se,...
Tämä rukous sopii minulle hyvin,tarvitsen tällä hetkellä sitä yli ymmärryksen käyvää rauhaa,Pyhän Hengen antamaa rauhaa.
Tule Herra Jeesus!
Ihana mummi,sinulle on kehottamisen armolahja todella.
Siunattua lepopäivää!

mummi kirjoitti...

Raras Kirsti! Sinulla on ihanien asioiden sanomisen armolahja! Sanasi ovat armolliset ja elämän iloa täynnä olevia. Jumala on tuon lahjan Sinulle antanut, kiitetään Häntä! Jos minun sanani, Sinua ilahduttavat, kiitos kuuluu Jumalalle. Hän antaa sanat ja ilon kirjoittaa. Kiitos, Kirsti! Mummi