keskiviikko 3. marraskuuta 2010

Herran sana

Rakas Lähimmäiseni, kun herään kello neljä, korvissani soi vanha virsi ”Jos toisten tukein pettäissä, sä tartuit sanaan Herran. Jos maailman sä myrskyissä sen turviin riensit kerran, niin löysit paikan siunatun, saa sydän siellä rauhaa. Sataman sait sä suojatun, ei siellä myrskyt pauhaa.” Nousen katsomaan virsikirjasta, mitenkä virsi jatkuu, mutta sitä ei löydy. Onko sanat muutettu?

Tartun Sanaan, avaan Johanneksen evankeliumin, sen ensimmäisen rakkaan. Ihania Jeesuksen sanoja! Kirjaan Sinulle tähän muutamia jakeita, Jeesuksen lupauksia Sinulle ja minulle: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan hän on siirtynyt kuolemasta elämään.” ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.” ”Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niin kuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.” ”Sentähden minä sanon teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.” ”Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teidät vapaaksi.” Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä.”

Kun luet koko Johanneksen evankeliumin, löydät turvan ja suojan jokaisen päiväsi varalle. Sinulle valkenee sekin, että Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on tämän elämän valkeus ja meidän palastuksemme tae. Se rakkaus kantaa ajan rajan taakse iankaikkisuuteen. Siinä on meille tulevaisuus ja toivo! Kiitetään Jumalaa Raamatun Sanasta ja tutkitaan sitä!

Tänä aamuna, 3.11.2010, rakkaudella Mummi

1 kommentti:

mummi kirjoitti...

Jukka Pekka Hätälä, rakas ystävä, kiitos, että olet tullut lukijakseni. Kommentoi rohkeasti, jos Sinulla on sanottavaa. Sinustakohan näin unta viime yönä?
Ole siunattu, samoin perhekuntasi. Mummi