maanantai 8. marraskuuta 2010

Jumala-yhteys

Rakas Lähimmäiseni, herään kello puoli kolme. Pakkasta on -7.3 astetta. Jokohan tulee oikea talvi? Taivaanisälle kiitos Lähimmäiskotiyhdistyksen konsertista, joka oli pyhäinpäivänä. Kiitos kaikille, jotka soittivat, toivoivat ja lahjoittivat! Monet joukostamme tarvitsevat meiltä rahaa jouluruokiinsa. Nyt voimme auttaa monta ahtaalla olevaa perhettä. Radio Vaasan studiossa oli niin hyvä yhteys, että minäkin selvisin juonnosta enempää jännittämättä, kiitos Jumalalle!

Jumalaa kiitän myös eilisestä Tuomas- messusta! Pyhä Henki yhdisti meidät laulamaan kauniita Tuomas- lauluja ja kuulemaan sanaa. Yhteisessä rukouksessa saimme kantaa toistemme kuormia, ja ehtoollisella saimme kokea Jeesuksen siunauksen ja anteeksiannon. Kahvihetkessä kiitimme yhdessä Jumalaa siitä, että seurakunnassamme on mahdollisuus Tuomas- messuun, joka on erilainen jumalanpalvelus ja se on illalla. Se on monille nuorille mieluinen. Kiitos Jumala, että eilen lähetit 120 henkeä kokemaan seurakunatyhteyttä kasvojesi eteen!

Johanneksen evankeliumin kuudennessa luvussa Jeesus kertoo ehtoollisesta. ”Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa ja kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani maailman elämän puolesta. Totisesti, totisesti minä sanon teille, ellette syö ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa ja minä hänessä. Niin kuin Isä, joka elää on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole niin kuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti.” Huomaatko, kuinka monta kertaa Jeesus tämän selittää, että me uskoisimme, ja nauttisimme ehtoollista?

Tänä aamuna, 8.11.2010, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: