lauantai 10. joulukuuta 2011

Lapsi, elämän ihme.

Rakas Lähimmäiseni, vietän rukousyötä. Ulkona riehuu syysmyrsky. On hyvä, ettei tarvitse hytistä siellä myrskyn kourissa, vaan saa levätä lämpimässä vuoteessa ja keskustella Taivallisen Isän kanssa. Onkin paljon asiaa. Ylinnä kiitollisuus pienestä kummilapsestani, Elisasta, joka oli eilen vieraanani äitinsä kanssa.

Kuinka ihanan lapsen Herra on antanutkaan ystäväni perheeseen. Pitkä tumma tukka, isot tummat silmät, suu, pieni, kuin kypsä mansikka ja sirot sormet, joilla lapsi kokeilee tämän maailman ihmeitä. Lattialla hän on vilkas kuin elohopea. Mitähän tästä lapsesta tuleekaan, Herra tietää!

On pakko kirjoittaa tähän ote psalmista 139, sillä haluan ylistää Jumalaa syntymän ja elämän ihmeestä: "Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut." Jakeet 13-16.

Kiitos rakas Jumala siitä, että Sinä annat elämän ihmeitä, terveitä lapsia, syntyä rakastaviin koteihin. Siunaa ja varjele kaikkia lapsia. Anna kaikille lapsille joku rakastava aikuinen lähelleen. Anna heidän oppia tuntemaan Sinun Isänrakkautesi ja armosi elämänsä aikana. Tätä rukoilemme Jeesuksen nimessä. Aamen.

Tänä aamuna, 17.12.2011, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Täälläkin on myrskynnyt.
Minulla täällä kaksi pientä poikaa ja yksi odottava vanhin lapsenlapseni olleet leipomassa piparkakkuja.
Niitä kiitä Taivaan Isää. ja Yhdyn rukoukseen
Mukavaa kolmatta adventtia sinulle.♥

mummi kirjoitti...

Rakas Sylvi, kiitos toivotuksista. Hienoa, että sinulla on ollut rakkaita leipojia. Teille kaikille rauhallista adventinaikaa. Mummi