tiistai 1. toukokuuta 2012

Ilosanoma Jeesuksesta.

Rakas Lähimmäiseni, tunnetko Sinä Jeesuksen? Jos et tunne Jeesusta, Sinä luultavasti pahastut ja syytät minua tungettelusta! Niin minäkin tein, kun Lahja esitti minulle tuon kysymyksen kolmekymmentäkahdeksan vuotta sitten. Rakas Lähimmäiseni, älä sulje tätä ihmekonetta. Teen Sinulle vielä toisen kysymyksen: Onko jo aika Sinun elämässäsi tutustua ilosanomaan Jeesuksesta? Jumala kutsuu meitä muutamia kertoja yhteyteensä. Kun on Sinun aikasi, sano Jeesukselle: "Tule minun elämääni!" Silloin on hyvä tarttua Raamattuun kuin leipään ja lukea sitä Pyhän Hengen kanssa. Voin todistaa Sinulle, että siitä alkaa elämä!

Job, paljon kärsinyt Jumalan mies kertoo meille, kuinka paljon Jumala meitä rakastaa ja kuinka Hän kutsuu meitä silloin kun on aika. Job 33: 15-30: "Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa, silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kirituksen, kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä, säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syäksymästä peitsiin. Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina, ja hänen henkensä inhoaa leipää ja sielunsa herkkuruokaa. Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat. Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään, niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: "Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun" Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voima, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin. Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa. Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: "Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta sitä ei kostettu minulle; Hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta". Katso kaiken tämän tekee Jumala kahdesti tai kolmesti ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa."

Rakas Jumala, kiitos, että kutsut meitä kaksi, kolme kertaa takaisin luoksesi, kun olemme eksyneet syntiin. Anna, Herra näkevät silmät ja kuulevat korvat, ettei kukaan kulje etsikkoaikansa ohitse. Kiitos, että Sinä, Pyhä Jumala, tänäänkin kutsut syliisi rakkaita Lähimmäisiäni, Jeesuksen ristintyön tähden. Aamen.

Tänä aamuna, 30.4.2012, rakkaudella Mummi.


Ps. Rakas Lähimmäiseni, poistin vahingossa 30.4. tekstin ja kirjoitin san Vappuna uudelleen. Kommentitkin hävisivat, anteeksi! Rakas Lähimmäiseni, Iloitaan Herrassa Vappunakin. Iloista Vappua Sinulle! Mummi

3 kommenttia:

Runoystävä kirjoitti...

Hei, Mummi!
Nyt on useampana päivänä pränttisi ollut taas niin pientä, etten jaksa tihrustaa sitä lukeakseni. Saisitko sen muutetuksi taas suuremmaksi.

Iloista kevätpäivää!

mummi kirjoitti...

Rakas Runoystävä, en voi sille mitään, että tämä ihmekone muuttaa itse kirjoituksen koon, kun olen tekstin melkein loppuun kirjoittanut. Alkaakohan se vedellä viimeisiään, vaikka ikää on vasta kolme vuotta. Mikä on ihmekoneen ikä yleisesti? Mummi

mummi kirjoitti...

Joku ystävä sanoi, että vastaanottaja voi itse suurentaa tekstiään. Kokeilepa! Mummi