tiistai 15. toukokuuta 2012

Lupaus pelastuksesta.

Rakas Lähimmäiseni, herään kello viisi virkeänä. Ilolla katselen heräävää kevättä. Ruoho vihertää monen päivän sateen jälkeen. Valkovuokot nuokkuvat aamuviileässä. Mittarissa on läpöasteita 6.7. Kukaan ei liiku. Kirjosieppopariskuntakin nukkuu varmaaan pöntössä, jonka he ovat valinneet kodikseen. Pihatuolit ovat lentäneet mikä minnekin eilisessa myrskyssä. Nyt on taivaallinen rauha piha-aukiolla. Kiitos Jumalalle  keväästä!

Eilen tapasin uskovan ystävä, joka toivoi omaistensa uskoontuloa. Rukoilimme sitä yhdessä. Me saamme jo iloten alkaa kiittää. että se tapahtuu. Siitä on meille lupaus Apostolien teoissa 11 luku, jae 14. Pietari kertoo näyn, joka sai hänet uskomaan, että pelastus kuuluu myös pakanakristityille, jotka ilosanoman kautta uskovat Jeesukseen:

 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmasta laskettiin taivaasta , ja se tuli aivan minun eteeni. Ja kun minä katsoin sitä tarksti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja. Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö." Mutta minä sanoin: "En suinkaan, Herra, sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut." Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi." Ja tämä tapahtui kolme kertaa, sitten vedettiin kaikki ylös taivaaseen. Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni. Ja Henki käski, minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon, ja hän kertoi meille , kuinka hän oli nähnyt enkelin  seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: "lähetä Joppeen noutamaan mies ,jota myös Pietariksi kutsutaan; hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut ja koko sinun perhekuntasi". Ja kun hän rupesi puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niin kuin alussa meidänkin päällemme. Silloin minä muistin Herran sanan,  hän sanoi: "Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä." Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet  Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut  parannuksen elämäksi."

Kiitos, rakas Jumala, että ilosanoma Jeesuksesta kuuluu kaikille ihmisille. Kiitos, että me sen kautta pelastumme, samoinkuin perhekuntammekin pelastuu ja me saamme elää Sinun kanssasi, Pyhä Jumala, iankaikkisesti! Aamen

Tänä aamuna, 15.5.2012, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

aammen. Kiitos rukouksesta.
Täälläkin on saman verran lämmintä. Nyt ovat luvanneet lämpimämpää.
Siunattua päivää sinulle!

mummi kirjoitti...

Rakas sisareni, Sylvi, siellä Ruotasissa! Nyt on kevät tullut ja Herra siunaa meitä kaikkialla. Iloitaan ja kiitetään! Mummi