torstai 17. toukokuuta 2012

Helatorstain ihme

Rakas Lähimmäiseni. Tänään on helatorstai, Jeesuksen taivaaseen astumisen päivä. Siitä tapahtumasta kerrotaan meille Luukkaan evankeliumin viimeisessä luvussa. Kirjaan tähän Jeesuksen viimeisen kohtaamisen opetuslastensa kanssa:

Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!" Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa. Mutta kun he eivät vielä uskoneet ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotain syötävää? Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä. Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille olessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käydä toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille alkaen Jerusalemista. Te olette sen todistajat. Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, nosti kätensä ja siunasi heidät. Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen. Ja he kumarsivat häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten. Ja he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa."

Rakas Jumala, kiitos, että meillä on todistajat, jotka näkivät Jeesuksen taivaaseen astumisen. Kiitos, että Jeesus istuu Sinun oikealla puolellasi ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Kiitos, Jeesus, että elät tänäänkin kanssamme Pyhässä Hengessä, ohjaat ja opetat meitä lapsiasi elämään lähelläsi.. Kiitos, Kolmiyhteinen Jumala, elävästä Sanastasi! Aamen.

Tänä aamuna, 17.5.2012, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: