lauantai 2. helmikuuta 2013

Pelastetun kiitos.

Rakas Lähimmäiseni, Herään aamuyöstä ja luen Psameja. Psalmi 34,Daavidin virsi, pelastetun kiitos, sisältää niin paljon, meille tämän päivän ihmisille, tarpeellista tosiasiaa, että kirjaan sen Sinulle tämän päivän evääksi, rakas lukijani:

"Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani. Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiitäkäämme yhdessä hänen nimeänsä. Minä etsin Herraa ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni. Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu. Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
Peljätkää Herraa. te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiviväisiltä ei mitään hyvää puutu. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä nauttiaksesi onnea: varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta; vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaíta ja hanen korvansa heidän huutoansa. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan hävittääksensä maasta heidän muistonsa. Vanhurskaat huutavat ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa heidät niistä kaikista. Hän varjelee kaikki hänen luunsa, eikä yksikään niistä murru. Pahuus tappaa jumalattoman ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi."

Tänä aamuyönä, 2.2.2013, rakkaudella Mummi.

6 kommenttia:

Runoystävä kirjoitti...

Kiitos aamun psalmista!

Minä näköjään huomauttelen aina jostakin asiasta. Niin nytkin.

Voisitko kirjoittaa näitä tekstejä niin, ettei olisi ihan yhtenä pötkönä, vaan vaihtaisit välillä riviä. Minä en meinaa jaksaa lukea, jos teksti on hyvin tiiviinä ilman välejä.

Anteeksi vaan, mutta kerron kuitenkin. Tämä on ominaisuuteni ja sekin hyvän Isän luoma.

Hyvä viikonloppua, rakas Mummi!

sylvi kirjoitti...

Kiitos psalmista. otankin ja luen sen tänään raamatusta lähetyspiirissämme.
Hyvää ja siunattua viikonloppua sinulle!

Kirsti kirjoitti...

Hei Mummi ystävä!

Kiitos psalmista 34, ihanaa
ylistystä ,tästä virvoittuu.

Siunausta pyhäpäivän
iltahetkiin!
Kevättä kohden ollaan menossa ♥

mummi kirjoitti...

Rakas Runoystävä, minä näen tekstirivini lyhyinä. Joa kirjoitan joka toiselle riville, tulee tekstistä niin pitkä, etteivät muut jaksa lukea. Soita minulle, niin keskustellaan, metä apu! Mummi

mummi kirjoitti...

Rakas Sylvi, toivottavasti viikonloppusi oli hyvä. Psalmi on yksi parhaimmista.

mummi kirjoitti...

Rakas Kirsti! Sinulle rukoilen kivuttomia päiviä ja jatkan myös nuorten puolesta rukoilemista. Jeesus auta! Mummi