tiistai 19. helmikuuta 2013

"Pyhitetty olkoon sinun nimesi"

Rakas Lähimmäiseni, hiljainen laitakaupungin aamu on vastassani, kun avaan ulko-oven kello kuusi. Vauvapupu on loikkinut yöllä, pienet jäljet siitä kertovat. Autoja ei näy  edes moottoritiellä. Hyvä, ettei kiire ole vielä herännyt! Kiireetöntä päivää Isän kädessä, toivotan Sinullekin, rakas Lähimmäiseni!

Pappimme vihjaisi, että yksi mummille sopiva paastoamisen tapa, on tutustuminen Katekismukseen. Olen lukenut sitä ja sydämeni on iloinnut sen opettavasta ja selittävästä sanomasta. Kirjaan Sinulle Isä meidän - rukouksen selituksen lauseesta: "Pyhitetty olkoon sinun nimesi" Mitä se merkitsee? Vastaus: Jumalan nimi on kyllä sinänsä pyhä. mutta me pyydämme tässä rukouksessa, että se pyhitettäisiin meidänkin keskuudessamme. Miten se tapahtuu? Vastaus: Kun Jumalan sanaa opetetaan puhtaasti ja selkeästi ja me Jumalan lapsina myös elämme sen mukaan. Auta meitä siihen, rakas taivaallinen Isä! Mutta joka opettaa ja elää toisin kuin Jumalan sana opettaa, se häpäisee keskuudessamme Jumalan nimen. Varjele meitä siitä, taivaallinen Isä!

Tänä aamuna, 19.2.2013, rakkaudella Mummi.

5 kommenttia:

Huopalintu kirjoitti...

Hyvää talvipäivän jatkoa mummille!

sylvi kirjoitti...

Näin pitäsi tehdä. Kiitos sinulle ja siunausta päivääsi.

Runoystävä kirjoitti...

Viisasta sanaa Katekismuksessa.

Iloa päivääsi!

Kirsti kirjoitti...

Hyviä helmikuun päiviä!
Ihanaa katekismuksen Sanaa.
Meillä on uudempi. Ilmeisesti vietiin vanha katekismus kirpputorille, kun uusi jaettiin koteihin. Olen kuullut,että vanhempi on parempi.
Mutta saa olla kiitollinen tästä mikä on.
Siunausta mummille! ♥

mummi kirjoitti...

Rakkaat ystäväni, trina, Sylvi, Runoystävä ja Kirsti, kiitos hyvistä toivotuksistanne, Herra kuulee ja siunaa meitä! Tämä kaikkiin koteihin jaettu Katekismus on pöydälläni, sitä olen lukenut. Minä olen iloinnut sen sanomasta. Jumala puhuu siinä minulle. Mummi