sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

Rakas Lähimmäiseni, sunnuntaiaamuun herään vasta puoli yhdeksältä. Kiitos, rakas Isä, siunatusta levosta! Pakkasta on vajaa neljä astetta. Ensilumi on säilynyt vielä päivän lämpöasteissa. Hyvä niin, sillä näen ilokseni, että pikkupupu on syntynyt pupuperheeseen.. Se on loikkinut pesäkuuselta naapuriin päin. Nyt tiedän, että minulla on pihanaapuri! Herra sitä autoilta varjelkoon!

Tänään on Kristuksen kuninkuuden sunnuntai. Tämä kirkkovuoden viimeinen sunnuntai on myös Tuomiosunnuntai. Matteus 25: 31-46. Jeesus itse kertoo meille mitä tapahtuu sinä päivänä, kun Kristus palaa maan päälle tuomitsemaan kaikki kansat. Kirjaan sen tähän: "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle, ja hänen  eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: "Tulkaa minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa, minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: "Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme : sinun tykösi?  Niin kuningas vastaa ja sanoo heille: "Totisesti minä sanon teille; kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: "Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, joka on valmistettu perkeleelle ja hänenen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa ja te ette käyneet minua katsomassa." Silloin hekin vastaavat sanoen: "Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankilassa, emmekä sinua palvelleet?" Silloin hän vastaa heille ja sanoo: "Totisesti minä sanon teille; kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle." Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Pyhä Jumala, kirkasta kasvosi meille ja anna meille koti luonasi Jeesuksen työn tähden. Vielä on armon aika, vielä Jeesus kutsuu meitä Isän lapsiksi. Auta meitä käyttämään aikamme oikein! Amen.

Tänä aamuna, 24.11.2013, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: