keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Herra auta!

Rakas Lähimmäiseni, nyt sanoo vanha kansa, että maailmankirjat ovat menneet sekaisin. Ihmettelen tätä säätä! Toissapäivänä oli 16 astetta pakkasta ja eilen nollassa ja liukas sohjosää. Joko se tänään pakastaa tiet jäätikölle? Nyt tarvitsemme Herran siunausta lähtemisiin ja tulemisiin. Muistetaan huokaista: "Herra auta!"

Juha Vähäsarja kirjoittaa tälle päivälle: "Herra, minä olen ahdingossa, auta minut siitä. Mitä minä puhun hänelle, mitä minä sanon hänelle, joka on kaiken tämän tehnyt? Mielessäni minä käyn lävitse elämäni vuodet sydämessäni murhe. Herra, minun sydämeni elää sinulle, anna rauha hengelleni, vahvista minua, tee minut terveeksi! Jes. 38: 14-16.

Jumala, minun sieluni on pelossa ja ahdingossa. Olen sairas ja kipu raastaa mieltäni ja ruumistani. Silmieni edessä on koko elämäni matka ja näen, että olet antanut vaivojen seurata kaikkia elinvuosiani. Jumala, sinä olet kuitenkin kaiken tämän tehnyt. Mitä minun tulee sinulle sanoa,  mitä pyytää? Mikä on sinun tahtosi elämäni suhteen, vai onko  kaikki kärsimys ollut turhaa ja tarkoituksetonta?

Jeesus, sinä näet sydämeni ja tiedät, että tahdon elää sinulle ja kuolla sinulle. Tahdon palvella sinua niillä voimilla, jotka olet minulle antanut. Rakas Jeesus, anna siksi  hengelleni rauha ja lepo. Vahvista minua tämän heikkouden keskellä ja jos tahdot, tee minut terveeksi, sillä sinulle ei mikään ole mahdotonta."

Tähän rukoukseen yhdymme: "Herra auta!"  Tänä aamuna, 11.12.2013, rakkaudella Mummi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aamen tähän "Herra auta!" -kirjoitukseen!
Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat!
t. yx waari

mummi kirjoitti...

Rakas Anonyymi, Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä, mutta tänään auttaa Herra! Mummi