lauantai 14. helmikuuta 2015

Lupaus Israelille

Jumalan siunausta Sinulle, ystävänpäivänä! Rakas Lähimmäiseni, eilen puhuimme raamattupiirissämme mm Israelista. Jumala kehottaa meitä siunaamaan Israelia ja rukoilemaan sen kansan puolesta. Jumalan omaisuuskansalla on monia vihollisia. Peite kansan silmillä estää sitä uskomasta Jeesukseen Kristukseen, joka on valmistanut heillekin palastuksen niin kuin meillekin.

Hebrealaiskirjeen kahdeksannessa luvussa on lupaus siitä, että Israelin kansa vielä uskoo Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaansa, jakeet 6-13: "Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu. Sillä jos ensimmäinen liitto  olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen  Israelin  heimon ja juudan heimon kanssa uuden liiton. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isiensä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
    Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra; minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja sillloin ei enää kukaan opta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: "Tunne Herra; sillä he kaikki pienimmästä suurimpaan tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään."

Tänä aamuna, 14.2.2015, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

Metsäntyttö kirjoitti...

Israelin kansalla tosiaan on paljon vihamiehiä ja juutalaisviha nostaa rumaa päätään enemmän taas eri puolilla maailmaa... samoin kristittyjen vainot.

mummi kirjoitti...

Rakas Metsäntyttö, Jeesus herättää vihaa monissa. Jeesus tapettiin, mutta se koitui meille elämäksi. Mummi