maanantai 18. huhtikuuta 2016

Jeesuksen Kristuksen kastekäsky.

Rakas Lähimmäiseni. kun heräsin kello seitsemän tänä aamuna, lauloin tällaista virttä: "Kasteen armon autuaan mä sain ja armopöydän,  sanaa kutsut kuulemaan, mä niistä ilon löydän." Tiedätkö Sinä, rakas, ystäväni, minkä virren säkeistö tämä on? Haluaisin laulaa sen virren kokonaan.

Iloitsen vielä llapsenlapsenlapseni kastejuhlan lämpimästä tunnelmasta, jossa me kaikki nuorten rakkaat olimme todistamassa pienen Miljan liittämistä TaivaanIsän kirjaan ja seurakunnan jäseneksi.

Kaste on lapsen tärkeä juhla. Jeesus kutsuu hänet nimeltä ja ottaa hänet turviinsa. Jeesus rukoilee vanhempien, kummien, isovanhempien ja suvun kanssa kastettavalle Jumalan siunausta. Kaste-juhlan kulku on selitetty virsikirjassa sivulta 930 lähtien.

Ennenkuin Jeesus nousi taivaaseen, hän antoi lähetyskäskyn: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Tänä aamuna, 18.4,2016, rakkaudella Mummi.


2 kommenttia:

pau kirjoitti...

Vk 380. Siunattua yön lepoa rakas Mummi❤

mummi kirjoitti...

Kiitos, rakas Paula, Sinä löysit virren! Nyt päivällä lauloin seen ilo sydämessäni! Mummi