torstai 28. huhtikuuta 2016

Jumalan uskollisuus.

Rakas Lähimmäiseni, ilon tähden uni viipyy. Ilo ja kiitollisuus tuli lapsenlapsenlapseni levollisesta unesta! Ilo tuli taide-elämyksestä! Ystävän tarjoamasta konsertista, jossa taitava pianisti Marko Hilpo säesti kahta bassoa, Jaakko Ryhästä ja Timo Riihosta Vaasan kirkossa. Mummi kävi syvissä muistoissa, kun Ryhänen lauloi: "Oi miustatko vielä sen virren." Kiitos konsertista!

Juha Vähäsarja avaa meille sanan Jeremiaalta 31:3: "Herra ilmestyi minulle, hän tuli kaukaa ja sanoi: "Minä olen sinua aina rakastanut, Israel, siksi vedän sinua luokseni uskollisesti."

"Huudamme Jeesusta avuksemme, mutta samalla olemme epätietoisuuden vallassa, kuullaanko meitä todella. Jos uskomme ei olekaan tarpeeksi vahva? Kilvoituksemme riittävän totista? Sielumme tila oikeassa vireessä lähestyessämme Jeesusta?
Ihmisen ja Jumalan kohtaaminen on kuitenkin sen tulosta, että Jumala tulee kaukaa lähelle ja sanoo: "Minä olen aina sinua rakastanut, siksi vedän sinua luokseni uskollisesti." Hän saapuu meidän luoksemme. Uskollisesti hän vetää meitä puoleensa. Ilman tätä uskollisuutta me olisimme jo hukkuneet. - Jumala, tule kaukaa läheelle, äläkä koskaan päästä minusta irti."

Kiitos, Isä, että Sinä pidät meistä huolen! Tänä aamuna, 28.4.2016, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: