lauantai 30. huhtikuuta 2016

"Minun rauhani - sen minä annan teille."

Rakas Lähimmäiseni, oletko kanssani samaa mieltä siitä, että Jumalan rauha Kristuksessa Jeesuksessa on suurin Jumalan lahja, minkä ihminen voi elämässään saada, Kun Jeesus tulee syylliseen sydämeen, Hän muuttaa kaiken. Kaikkien kiusaajien saartama, omassa vankilassaan riutuva ihminen, kuulee Jeesuksen sanat: "Ålå pelkää, minä olen simut nimeltä kutsunut, sinä olet minun." Rauhan Ruhtinas on puhunut. Jumalan rakkaus ja armo on kohdannut syyllisen sydämen. On tullut rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Kiitetään armollista Jumalaa! Jeesus tulee, kun Häntä avuksi huudamme.

Nautitaan Lutherin mannaa:
Joh. 14:27
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä
anna teille, niinkuin maailma antaa. Tämä on se oikea rauha. Se tyyntää
sydämen, ei silloin kun onnettomuutta ei ole, vaan keskellä
onnettomuutta, jolloin ulkonaisesti kaikki on rauhatonta.

Maailman ja Kristuksen rauhan välillä on ero. Maailman rauha on sitä,
että rauhattomuuden aiheuttava paha poistuu. Kristuksen rauha
sitävastoin on sitä, että ulkonaisesti on jatkuvaa onnettomuutta, kuten
vihollisia, tautia, köyhyyttä, syntiä, kuolemaa ja perkele, sillä nämä
ovat aina lähellä saartaen joka taholta. Kuitenkin sisäisesti sydämessä
on lohdutus ja rauha. Sydän ei välitä onnettomuudesta, jopa se vain
yltyy rohkeammaksi ja iloisemmaksi kuin silloin, kun onnettomuutta ei
ole. Siksi sitä sanotaan rauhaksi, joka on ylempi kaikkea ymmärrystä.

Järki voi käsittää vain maailman rauhan. Se ei voi ymmärtää, että rauha
saattaisi olla siellä, missä paha on vielä jäljellä. Se ei tiedä kuinka
sydän rauhoitetaan, sillä se luulee, että rauhaa ei voi olla niin kauan
kuin paha on olemassa. Tosin Kristus tullessaan jättää jäljelle
ulkonaisen kurjuuden, mutta hän vahvistaa ihmisen ja tekee arasta
pelottoman ja levottomasta omastatunnosta turvallisen. Sellainen ihminen
on iloinen ja hyvässä turvassa siinä, missä koko maailma kauhistuu.
(Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille)

Tänä aamuna, 30.4.2016, rakkaudella Mummi.

2 kommenttia:

Pekka Niemi kirjoitti...

Kiitos rakas mummi,taas aamun ensimmäisestä. Jeesus antaa sisäisen rauhan ,turvallisuuden ja toivon. Jeesus sanoo en minä anna niinkin maailma antaa,olkaa turvallisella mielellä minä olen voittanut maailman. Ristillä Jeesuksen veren kautta meidät voitettiin Jumalalle ja suurin rauhattomuuden aiheuttaja kuolema voitettiin ja kukistettiin. Jumalalle kiitos.

Saakoon PYHÄ HENKI meitä joka päivä menemään ja viipymään Jeesuksen ristin juurella ja ammentamaan sieltä sisäistä voimaa ja syntien anteeksi antamista.

Jeesuksen seurassa vaellettaessa sisäinen rauha täyttää meitä. Saamme olla turvassa tämän levottoman ja turvattomankin maailman keskellä.

Siunattua kevättä kaikille lukijoille ja sinulle rakas mummi.

mummi kirjoitti...

Kiitos, rakas Pekka! Jeesuksen rauhaa Sinun kesäaikaasi ja kaikkien lukijoiden kesään! Eletään Jeesuksen rauhassa, niin jaksamme! Mummi