maanantai 29. elokuuta 2016

Kristus peittää meidät vanhurskaudellaan.

Rakas Lähimmäiseni, tänään on mummin murheenpäivä. Eilen putosin kirkosta palatessani liukkaalta rapulta pihalaatalle. Vasen ranne murtui ja lonkkaan ja jalkaan tuli pahat mustelmat. Nyt minulla on sininen kipsi kädessä niinkuin Teuvollakin puoli vuotta ennen hänen poislähtöään,

Minulle tulee Sinua ikävä, rakas Lähimmäiseni, jos en jaksa enää Sinulle kirjoitella. Rukoile puolestani, etten kokonaan koppiutuisi,, kiitos! Jeesus Kristus, auta, lastasi!
Martti Luther tarjoaa uskollissti mannaa maanantaina. Tutkitaan viisauden ja tiedon aarteita, jotka ovat Kristuksessa:

Kol. 2:3

Kristuksessa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
Raamattu esittää meille Kristuksen kahdella tavalla. Ensiksi lahjana.
Kun omistan hänet, minulla on kaikki eikä puutu mitään. Hän on minun
omani kaikkineen, mitä hänellä on ja mitä hän voi. Vaikka olenkin tehnyt
monta suurta syntiä, hän on kuitenkin asettunut minun sijaani ja antanut
itsensä minun edestäni. Sen jälkeen Raamattu esittää meille Kristuksen
myös esikuvana, jota meidän on seurattava. Hän on meidän kuvastimemme,
josta katselemme itseämme ja opimme tuntemaan syntimme, ettemme kävisi
suruttomiksi. En kuitenkaan ota häntä esikuvakseni, ellei asiani ole
hyvin ja sydän kiusauksesta vapaana iloinen. Kun minulle näet käy
huonosti, kun hätä ja tuska ovat käsillä, en tahdo kuulla enkä tietää
Kristuksesta mitään muuta kuin sen, että hän on annettu minulle
lahjaksi, että hän on antanut itsensä alttiiksi syntieni tähden, on
peittänyt minut vanhurskaudellaan, tehnyt ja runsaasti täyttänyt
edestäni kaiken sen, mikä elämässäni on puutteellista. Tämä ei ole
hyödyllistä tietää vain siksi, että jokaisella olisi kiusauksissa tämä
kallis lohdutuksen lääke, vaan myös siksi, että sillä auttaisimme
muitakin kiusattuja.

(Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille)

Tänä aamuna, 29.8.2016, rakkaudella Mummi.

6 kommenttia:

Päivi kirjoitti...

Hei, Mummi-rakas!
Voi, onpa todella kurja kaatuminen seuraamuksineen. Olen tosi pahoillani puolestasi. Tässä aamukahvipöydän äärellä jo rukoiltiin mieheni kanssa Sinun puolestasi. Toivomme Sinulle voimia ja jaksamista sekä parasta mahdollista paranemista.

Halauksin, Päivi

Anonyymi kirjoitti...

Jeesus rakas, lähetä sanasi korjaamaan mummin käsi. Poista kivut, paranna! Nimessäsi tätä pyydän. -Tuula

Unknown kirjoitti...

Minäkin muistan sinua rukouksin! t. Eeva-L

Pekka kirjoitti...

Hei rakas-mummi. Siunauksen toivotuksin lähetän sinulle voimia ja paranemista. Haluan sanoa,että olet meille kaikille blogisi seuraajille rakas ja tärkeä. Muistan sinua rukouksin.- Pekka -

Siunattuja lukuhetkiä kirjoitti...

Todella harmillista kun sinulle kävi noin. Toivon sinulle voimia ja pikaista paranemista. Jeesus on kanssasi.

mummi kirjoitti...

Rakkaat ystäväni, Päivi, Tuula, Eeva-Liisa, Pekka ja Vanha Virsi, sydämeni suli, kun luin poivoyuksianne ja rukouksen lupauksistanne! Olette rakas, uskollinen rukouspilvi minun elämässäni. Sydämeni kiittää teistä kaikista mukanaoijoista Jumalaa! Emme kukaan ole yksin, meillä on yhteys keskenämme! Mummi