lauantai 26. syyskuuta 2009

Onnellisuus, onni

Rakas Lähimmäiseni, Olet varmaan huomannut, että joukko ihmisiä etsii onnellisuutta televisio-ohjelmassa psykologin ja ohjaajien valmennuksessa. Oikein hyvää onnea toivon heille jokaiselle. Minäkin etsin onnea psykologien ohjauksessa silloin, kun elin masennuskautta. Valitettavasti apu ei löytynyt siltä suunnalta.

Apu tuli yllättävältä taholta. Jeesuksen todistaja istui viereeni linja-autossa ja kertoi minulle ilosanoman Jeesuksesta! Jeesus on tullut maailmaan ja kuollut ristillä minunkin syntieni tähden. Hän on minunkin Vapahtajani. Saan uskoa syntini ja virheeni anteeksi Hänen maahan vuotaneen verensä tähden. Jeesus tulee sydämeeni asumaan Pyhän Hengen kanssa. Saan olla Taivaan Isän lapsi ja levätä Hänen sylissään. Tuo nainen rakasti minua, kun hän näki hätäni. Hän kertoi minulle avusta, jonka oli itse saanut. Uskoin että Jeesus on minunkin Vapahtajani ja uskoin, että Jumala rakastaa minua ja pelastaa minut tästä ahdingosta. Jeesus toimi. Hän armahti minut ja otti syyllisyyden pois. Hän muutti kivisydämeni lihasydämeksi ja antoi sydämeeni ilon ja rauhan, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Sen täytyi olla onni, koska ilo tuli murheen sijaan ja rauha tuli rauhattomuuden sijaan. Ja se tila pysyi ja vahvistui Jeesuksen seurassa ja Sanan äärellä.

Uskon, että onnellisuus on ihmisen sisäinen tila, jolloin hän elää sovussa lähimmäistensä ja Jumalan kanssa. Jos hän pahoilla sanoillaan tai teoillaan rikkoo tuon rauhan, on onnellisuus tipotiessään. Vain Jeesus voi tuon rauhan hänen sydämeensä palauttaa. Huuda Sinäkin, Lähimmäiseni, Jeesusta avuksesi, jos Sinulta puuttuu onni ja rauha.

Minä olen saanut elää kolmekymmentäviisi vuotta Jeesuksen armon varassa. Minun ei ole tarvinnut muuta onnea etsiä. Rukoilen, että Vapahtajani pitää minusta huolta elämäni loppuun asti, että saan periä iankaikkisen elämän taivaassa. Ilolla yhdyn tänään Psalmin kirjoittajan huudahdukseen: ”Minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi”.

Tänä aamuna, 26.9.2009, ilolla Mummi