torstai 17. syyskuuta 2009

Sana elämä ja lääke

Rakas Lähimmäiseni, oletko huomannut, että Jumalan Sana lääkitsee. Sananlaskujen kirjan neljännessä luvussa jakeet 20-23 puhuvat meille, kuinka tärkeätä on sanan lukeminen ja kuuleminen: ”Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään; sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.”

Minä voin todistaa Sinulle, että nämä sanat on tarkoitettu myös Jumalan tyttärille. Olen löytänyt Sanasta kokonaan uuden elämän ja sydämeni ja mieleni on uudistunut Sanan parantavasta voimasta.
Jeesus luo uutta, sen tietää jokainen, joka on Hänet kohdannut. Hän muuttaa kivisydämen lihasydämeksi. Jumalan Sanassa ja läsnäolollaan Hän viestittää turvattomalle: ”Minä rakastan sinua sellaisena, kuin tässä olet. Minä olen sinun kanssasi joka päivä. Puhu Isälle asiasi. Hän kuulee sinua ja auttaa sinua. Saat tulla Isän syliin lepäämään. Se on sinun oikea kotisi. Minä annan sinulle Pyhän Hengen oppaaksi ja tiennäyttäjäksi.” Tämä oli minulle paras lääke. Tule Sinäkin Jeesuksen luo, tule nuorena tai vanhana, Jumalan sanan ja Jeesuksen läsnäolon voima on sama kaikille. Kun Jeesus on sydämessämme, Hän varjelee koko elämämme puhtaana.

Lähimmäiseni, olet varmaan huomannut, että käytän enimmäkseen Raamatun vanhempaa käännöstä, koska se on minulle rakas monien vuosien ajalta. Jos luet uutta käännöstä, se on yhtä hyvä. Sinä näet kuinka teksti on muuttunut, kun sitä on uudistettu.

”Totuuden Henki, johda sinä meitä etsiessämme valkeuden teitä. Työtämme ohjaa, meitä älä heitä, tietomme siunaa. Virsi 484, 1 säkeistö

Tänä aamuna, 17.9.2009, ilolla Mummi