tiistai 21. huhtikuuta 2015

"Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat


Rakas Lähmmäiseni, muistathan Sinä, että Taivaallinen Isä pitää meistä huolen? Jos olet huolten ja murheen murtama, Jumalan mies, Daavid, lohduttaa Sinua psalmissa 23: "Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani, sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat." Jeesus lohduttaa meitä Pyhän Hengen kanssa.

Taivaallinen Isä pitää huolen meidän pihapupustakin. Tuolla se nyhtää vastanoussutta ruohoa kaikessa rauhassa, vaikka autot huristavat kovaäänisinä ohi. Se tietää, että tällä reviirillä ei mikään uhkaa!

Psalmi 23 on kirjattu tälle päivälle. Jäädään sen lupauksiin ja siunaukseen mekin kaikki: "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään, virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani, sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti."

Rakas Jeesus, Sinä teit ristillä kaiken puolestamme, kiitos, että saamme levätä Sinussa tänäänkin! Aamen.

Tänä aamuna, 21.4.2015, rakkaudella Mummi.

2 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Hyvä on nukkua rauhassa kun tietää että Isä pitää huolen.

mummi kirjoitti...

rakas Sylvi, yhdyn kiitksella sanoihisi! Ilo herätä, hyvin nukutun yön jälkeen, kun on turva Jumalassa.Mummi