maanantai 6. huhtikuuta 2015

Ylösnousseen kohtaaminen

Rakas Lähimmäiseni, Jeesus elää, Herrani! Kuolemalta murtui valta. Hän on Vapahtajani kuoleman ja synnin alta. Jeesus auttaa pelastaa, siihen tahdon uskaltaa. Virsi 99:1.

Enkelin kehoituksen mukaan naiset lähtivät opetuslasten luo. "Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi "Terve teille!" ja he menivät hänen tykönsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä. Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan, siellä he saavat minut nähdä." Matt. 9-20.

Jeesuksella oli tärkeä viesti opetuslapsilleen ja kaikille meille: " Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Vartijoille Jeesuksen ylösnousemus tuli yllätyksenä. Ylipapit lahjoivat sotamiehet: "Sanokaa, että hänen opetuslapsensa tulivat yöllä ja veivät hänet meidän nukkuesamme. Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimimme niin, että saatte olla huoletta." Niin he ottivat rahat ja tekivät niin kuin heitä oli neuvottu. Ja tätä puhetta on levitetty juutalaisten kesken ja sitä kerrotaan vielä tänäkin päivänä."

"Jeesus elää, Herrani! Hänessä on kaikki luotu, minullekin iäksi elämä ja armo suotu. Minkä Herra vakuuttaa siihen tahdon uskaltaa."

Tänä aamuna, 6.4.2015, rakkaudella Mummi

Ps, jos asut Radio Vaasan kuuluvuusaluella, kuuntele Hengellisen musiikin toivekonserttia klo 10-13 ja tue Vaasan alueen puutteessa eläviä lähimmäisiä! Kiitos!




Ei kommentteja: