keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Mannaa


Rakas Lähimmäiseni, hellesää jatkuu! Varjoon, suojaan etsivät helteessä nääntyvät ja toiset grillaavat ihoaan auringossa. Tasan ei käy onnen lahjat! Isä, varjele meidät kaikki auringon vaaroilta! Rakkaat lomalaiset tulivat! Ilo vietttää laatuaikaa omien kanssa!
Nautitaan mannaa, ja iloitaan Jeesuksen työstä elämäksemme!

1. Kor. 10:16
Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen
vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen
ruumiiseen? Tästä huomaat, kuinka äärettömän ja sanomattoman suuri asia
on alttarin sakramentti, kun sitä käytetään oikein. Jos pitäisimme sitä
oikeassa arvossa, meidän täytyisi kauhistua sen suuruutta, sillä järki
ei voi ensinkään käsittää sitä. Eikö olekin suurta, että korkea
majesteetti astuu eteeni ja antaa itsensä minun omakseni. Eikö edelleen
ole suurta, että tämän lisäksi kaikki pyhät astuvat eteeni, seisovat
tässä, ottavat minut vastaan, pitävät minusta huolta, palvelevat ja
auttavat minua.

Näin Jumala saattaa meidät Kristuksen ja hänen valittujensa yhteyteen.
Se lohduttaa meitä mitä suurimmassa määrin ja siihen voimme luottaa. Jos
olen syntinen, Kristus on tässä sanoen: Tämä syntinen on minun omani,
hänet tahdon pyhillä käsilläni ottaa huostaani. Kuka tämän tähden
nurisisi! Näin minun syntini katoaa, ja minä nautin hänen
vanhurskauttaan. Samoin me kristityt teemme toinen toisillemme: Toinen
ottaa huomaansa toisen, toinen kantaa toisen syntiä ja raihnaisuutta
palvellen häntä näin hurskaudellaan.

(Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille)
Täna aamuna,9.7.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: