sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Jumalan huolenpito


Rakas Lähimmäiseni, Herra olkoon kanssasi ja siunatkoon lepopäiväsi. Tämän sunnuntain aihe on Jumalan huolenpito. Jumalalla on meitä lapsiaan kohtaan hyvä tahto. Raamattu sisältää runsaasti lupauksia tästä. Jos meillä on vaikeaa, saamme lohdutusta Sanaa lukiessamme. Joskus Jumala puhuu meille. Elämäni vaikeimpana päivänä minä sain korviini lohdutuksen Jumalalta. Mieheni hautajaispäivän aamuna kuulin sanat: "Minä pidän sinusta huolen." Se lupaus on vahvana mielessäni. Kun hätä tulee, tiedän keneltä apu tulee.

Päivän tekstit puhuvat Jumalan huolenpidosta. Luukas 10:38-42. Jeesus varoittaa turhasta hätäilystä. Sanan kuuleminen on tärkeintä meille. Tässä muistuu mieleeni Fil. 4: 6-7, jossa Paavali puhuu Jumalan huolenpitoon luottamisesta ja siitä tulevasta rauhasta: "Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saatakaa  pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, niin Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."

Ps.86: 1,3-7. Daavid tietää, että Jumala pitää hänestä huolen, mutta kurjana päivänä hänkin huudahtaa: "Minä olen kurja ja köyhä, auta minua Herra! 1Kun. 17: 1, 8-16. Elia ennustaa, että kuivuudenkin aikana Jumala pitää omistaan huolen: "Näin sanoo Herra, Israelim Jumala: "Jauhot eivät lopu ruukusta, eikä öljy astiasta siihen päivään asti, jona Herra antaa sateen maan päälle." Ja näin tapahtui.

Fil. 4:10-14 todistaa, että Paavalikin luotti Jumalan huolenpitoon. Hän sanoo: "Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa." Mutta hän kiitti sillä hetkellä tarpeellisesta avusta, jonka hän seurakunnalta sai.

Kiitos, rakas Jumala, että Sinä pidät lapsistasi huolen! Jeesus siunaa armollaan joka päivä ja yhdistää meidät Sinuun, Taivaallinen Isämme, ja Pyhä Henki opettaa, johdattaa ja vahvistaa uskoamme Jeesukseen Vapahtajaamme. Sinulle, Isä, kiitos ja ylistys! Aamen

Tänä aamuna, 28.9.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: