keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Onko meillä elämä itsessämme?

Rakas Lähimmäiseni, eilen illalla puhuin puhelimessa uskovan ystäväni kanssa. Hän oli epätoivoinen. Hän on sairastanut pitkään ja voimat vähenevät päivä päivältä. Lähtö täältä oli hänen mielessään, kuolemakin pari kertaa puheessa. Minä muistutin häntä sanoista, jotka Jeesus sanoi Martalle: "Minä olen ylönousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole. Uskotko sen?" Ystävä tuntui vapautuvan. Ilosanoma Jeesuksesta vapautti hengitystä! "Jeesushan on kuollut minun puolestani, enhän minä kuole."

Kun ihminen on yksin  sairautensa ja tuskansa kanssa, hän menettää toivonsa. Sentähden Jumala on lähettänyt Jeesuksen alas taivaasta, pelastamaan, lohduttamaan ja rohkaisemaan meitä. Jumala on antanut meille seurakunnan, kodin, jossa kuulemme pastorin hyvin valmistaman saarnan ja kohtaamme Jeesuksen Kristuksen ehtoollisessa. Pyhä Henki yhdistää seurakuntalaiset sisariksi ja veljiksi ja rohkaisee heitä auttamaan ja tukemaan toisiaan. Jumala on läsnä!

Joh.6:48-58, Jeesus puhuu meille elämän sanoja. Otetaan opiksi ja eletään niiden mukaan: "Minä olen elämän leipä. Teidän Isänne söivät mannaa erömaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti, minä sanon teille; ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, EI TEILLÄ OLE ELÄMÄÄ ITSESSÄNNE, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole niinkuin oli teidän isienne; he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

Tänä aamuna, 10.9.2014, rakkaudella Mummi


Ei kommentteja: