sunnuntai 17. toukokuuta 2015

", että me yhtä olisimme."

Rakas Lähimmäiseni, tämän lepopäivän otsikko on: "Pyhän Hengen odotus." Tänään Pyhä Henki on keskuudessamme, kun kokoonnumme seurakunnan jumalanpalvelukseen. Hän yhdistää meidät. Hän avaa meille Sanan saarnan, niin, että tulemme siitä siunatuiksi. Ehtoollisella Hän kirkastaa meille Kristuksen armotyön Jeesuksen ruumiin ja veren kautta. Ole ylistetty Pyhä Henki, Uudistajamme!

Evankeliumiteksti on: Joh. 17:18–23
Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä – minä heissä, ja sinä minussa – että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Me uskovat olemme Jeesuksen todistajia. Maailma katselee meitä, kuinka me vaellamme ja rakastamme toisiamme. Jäähyväisrukouksessaan Jeesus rukoilee moneen kertaan, että me kaikki uskovat olisimme yhtä. niinkuin Isä ja Jeesus ovat yhtä. Jeesus sanoo, että maailma ymmärtää Jumalan lähettäneen Jeesuksen pelastamaan kaikki ihmiset, kun se näkee kristittyjen keskinäisen yhteyden ja rakkauden. Jeesus odottaa, että me eri seurakunnissa toimivat  Jumalan lapset rakastamme toisiamme niinkuin Jumala ja Jeesus meitä rakastavat. Herra, anna meille uskoville keskinäinen rakkaus ja kunnioitus, niinkuin tahtosi on! Aamen.

Tänä aamuna, 17.5.2015, rakkaudella Mummi





Ei kommentteja: