perjantai 11. syyskuuta 2015

Jumalan läsnäolo.

Rakas Lähimmäiseni, sain ystävältä kirjan: Paul Cedar , Rukous valloitti minut. Jaan kanssasi alkua luvusta "Jumalan läsnäolo": "Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni?" Jer.5:22. Nämä kysymykset Herra esitti omalle kansalleen profeetta Jeremian kautta. Ja nämä kaksi kysymystä Hän haluaa esittää meillekin. Pelkäämmekö me Jumalaa? Vapisemmeko me hänen edessään?

Juuri ennen taivaaseen astumisaan Jeesus antoi opetuslapsilleen lähetyskäskyn. Hän käski näiden mennä ja tehdä opetuslapsia  kaikista kansoista. Samassa yhteydessä hän vakuuttaa opetuslapsilleen, että Hän on läsnä: "Minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti" Matt. 28:20. Vaikka Jeesus lahti opetuslapsien luota fyysisesti, Hän lupasi olla heidän kanssaan koko ajan, aivan maailman loppuun asti. Tässä täyttyi Hänen lupauksensa, jonka Hän oli antanut opetuslapsilleen ( ja meille) useita päiviä ennen ristiinnaulitsemistaan. "Mutta minä sanon teille totuuden, teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne. Joh.16:7.
Aikaisemmin Jeesus oli sanonut heille: Minä käännyn Isän puoleen ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe, eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä. En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne...Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä. Joh. 14: 16-18, 20.

Vaikka Jeesus oli pian jättävä heidät, Hänen lähtönsä olisi itse asiassa heille hyväksi. Vaikka Hän ei enää olisi fyysisesti heidän luonaan. Hän olisi heidän luonaan Pyhän Hengen persoonassa. Toisin sanoen, vaikka Hän ei enää eläisi heidän kanssaan, Hän eläisi nyt heissä.
Tämä on Hänen lupauksensa meille. Voimme joka päivä kokea Jeesuksen Kristuksen läsnäolon elämässämme, koska Pyhä Henki asuu meissä. Jumalan läsnäolossa oleminen ei ole varattu muutamalle hengelliseen eliittiin kuuluvalle kristitylle, se on tarjolla jokaiselle uskovalle."

Kiitos, rakas Jumala, että Sinä valitsit meidät elämään lapsinasi Pyhän Hengen läsnäolossa ja Jeesuksen armossa! Aamen.

Tänä aamuna, 11.9.2015, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: