lauantai 29. lokakuuta 2016

Jumala, meidän auttajamme.

Rakas Lähimmäiseni, Jumala otti flunssaoireeni pois lohikeiton syötyäni! Kiitos, rakas, Isä, että Sinä voit hetkessä lastasi auttaa! Ystävän kanssa ajelimme kovassa vesisateessa Laihialle ja iloitsimme  nuoren kuusikymppisen kanssa yhdessäolosta hänen juhlapäivänään. Ystävä kertoi, että Sankarin syntymäpäivänä, 60 vuotta sitten, oli kova pakkanen ja lunta maassa. Katselimme kuvia perheen elämästä. Kaikessa Jumala on ollut mukana varjelemassa. ja auttamassa. Kiitos elämän antajalle ja ylläpitäjälle!

Juha Vähäsarja löysi tähän päivään Psalmin sanan, ja puhuu  aivan kuin minun suullani Jumalan hyvästä läsnäolosta ja johdatuksesta. Yhdytään hänen kiitokseensa:

"Aina, kun olin vähällä kaatua, sinun armosi, Herra, oli minun tukenani." Ps.94: 18.

"Minä en uskoa etsinyt, mutta se löysi minut. Omat ajatukseni tulevaisuudesta ja elämästä olivat aivan erilaiset kuin mihin  minut lopulta johdettiin. Kuinka viisaasti Herramme vetikään tielle. Kärsivällisesti ja kiireettä hänen otteensa tuli lujemmaksi ja asiat selkeämmiksi. Jumala veti lähelleen ja kirkasti sovituksen. Kun olin lähdössä tämän maailman matkaan, hän antoi sopivan ristin, joka asetti jalkani oikealle tielle ja käänsi katseeni hänen tahtomaansa suuntaan. Kun olin joskus ollut nääntyä elämän kipujen alla, on Jumala antanut  armonpisaroita sopivan määrän ja olen voinut pysyä pystyssä. Omaan uskooni tai tekoihini en ole voinut turvautua, mutta Jeesuksen varaan olen voinut aina laittaa koko elämäni. Ristin armo on tullut todeksi ja vahvistanut sydäntä."

Tänä aamuna, 29.10. 2016, rakkaudella Mummi.


Ei kommentteja: