lauantai 22. lokakuuta 2016

"Sinun tykönäsi on turvapaikka."

Rakas Lähimmäiseni, olen käynyt katsomassa ystäviäni hoitolaitoksissa. Yhä uudelleen mieli murehtuu, kun ystävä ei olekaan läsnä. Silloin ymmärtää, kuinka kallista on tämä jäljellä oleva aika;  olla täysillä läsnä kohtaamisissa, kun se vielä on mahdollista ja tutkia Jumalan sanaa, kun silmissä on vielä valoa!

Jaako Haavio on löytänyt tähän päivään Psalmista 18 voimaannuttavan ylistysvirren. Yhdytään siihen: 

Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni. minuuteni sarvi ja varustukseni. Ylistetty olkoon Herra! niin minä huudan, sillä sinä annat minun lamppuni loistaa; Herra, minun Jumalani, valaise minun pimeyteni."

"Ykistetty oloon Herra! Me kiitämme sinua, että olet kaikkivaltias ja muuttumaton ja että sinun tykönäsi on turvapaikka, johon me taisteluissamme saamme vetäytyä. Herra Jeesus Kristus!  Sinun pyhän ristisi turvissa me olemme heikkoina väkevät, ahdistuksessa kestävät, sillä me voitamme kaikki sinun kauttasi, joka meitä vahvistat. Sinä uudistat anteeksiantamuksellasi henkemme voiman, niin että me voimme kukistaa pahan. Me kiitämme sinua, me seuraamme sinua, sinä voimallinen Vapahtaja!"

Tänä aamuna, 22.10.2016, rakkaudella Mummi.

2 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Kiitos ja ylistys Herralle.

Hyvää pyhää.

mummi kirjoitti...

Kiitos, rakas Sylvi! Hyvää pyhää teillekin sinne Ruotsiin! Ilo Herrassa on iankaikkinen vaan...! Mummi