tiistai 4. lokakuuta 2016

Soitto, laulu, maalaaminen ja kaikki harrastukset virkistävät mieltä.

Rakas Lähimmäiseni, olipa kiva nähdä eilen setlementin maalarit! Saimme maalata pitkästä aikaa yhdessä. MInä maalasin syysmaiseman, aika utuisen, enkä saanut siitä kuvaa tähän. Hienoa, että Raija osaa ohjata meitä. Aina löytyy uutta opittavaa. Luonto on muuttuva aiheemme ja maalaaminen on meille terapiaa!

1 Samuel 16 kerrotaan kuinka Daavidin soitto oli terapiaa Saulille. Jaakko Haavio on valinnut siitä sanan tähän päivään: "Silloin Saul sanoi palvelijoillensa: "Katsokaa minulle mies, joka on taitava soittaja ja tuokaa hänet minun luokseni." Niin eräs nuorista miehistä vastasi ja sanoi: "Katso, minä olen nähnyt beetlehemiläisellä Iisailla pojan, joka taitaa soittaa ja joka on kelpo mies ja sotilas, sekä ymmärtäväinen puheiltaan ja komea mies ja Herra on hänen kanssaan." Niin Saul lähetti sanansaattajat Iisain luo ja käski sanoa: "Lähetä minun luokseni poikasi Daavid, joka kaitsee lampaita." - Kun Daavid otti kanteleen ja soitti sitä, oli Saulin helpompi ja kevyempi olla, ja paha henki väistyi hänestä."

"Rakas Jeesus, me kiitämme sinua, että saamme palvella sinua sinun valtakunnassasi. Me kiitämme sinua kaikesta hyvästä ja kauniista, jota saamme harrastaa, erityisesti soitosta ja laulusta, jotka virkistävät meitä suuresti ja ylentävät mielemme. Kiitos ystävien seurasta. Suo meidän kaikkien tuntea sinut, seurata sinua ja levittää sinun tuntemisesi valoa elämän arjen keskellä iloksi monille."

Tänä aamuna, 4.10.2016, rakkaudella Mummi.

Ps. nyt vasta, klo 17, sain eilisen maalaukaseni sivulle. "Syysmetsä"

3 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Kiva harrastus sinulla.
Varmasti piristävää.

siunausta sinulle

mummi kirjoitti...

Sylvi rakas, maalaaminen tuo ilon! Ehtisinpä vielä paljon maalata, ennenkuin vasen silmäni sammuu. Herra anna apusi ja ilosi! Mummi

Metsäntyttö kirjoitti...

Tuo on rentouttava harrastus. Tuollaista kuvaa katselisin mieluusti seinälläni:)