sunnuntai 4. toukokuuta 2014

Hyvän paimenen sunnuntai

Rakas Lähimmäiseni, tämä lepopäivä on hyvän Paimenen sunnuntai. Joh. 21: 15-19 kertoo meille, kuinka, Jeesus, hyvä Paimen, kutsuu Pietarin hyväksi paimeneksi, joka ruokkii ja kaitsee seurakuntaa, Hänen seuraajiaan. Jokainen seurakunnan Paimen kuulee tänäänkin saarnatessaan tämän Jeesuksen kutsun. Me kuulijat saamme rukoilla, että Jeesuksen kutsu ravitsee ja sytyttää tämänkin päivän seurakuntien paimenet.

Toinen tämän päivän teksteistä on Psalmi 23. Se on muistutus meille kaikille, kuinka rakkaasti Jeesus meitä hoitaa: "Herra on hyvä paimen. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni oljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti."

Rakas Jumala, kiitos, että Jeesus virvoittaa meidän sielumme! Kiitos siitä, että saamme jumalanpalveluksessa elää seurakuntayhteydessa  ja kuulla elävää Sanaasi. Kiitos Jeesus, että annat ehtoollisessa kaikki syntimme anteeksi ja Pyhällä verelläsi meidät voimistat. Kiitos rakkaudestasi, Kolmiyhteinen Jumala! Aamen

Tänä aamuna, 4.5.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: