perjantai 9. toukokuuta 2014

Rukousaihe

Rakas Lähimmäiseni, Isä on lähettänyt meille puhdistavan sateen. Ilma tuoksuu puhtautta! Tänään Sanan aika ohjaa meidät Jeremian kirjaan. luku 23 alkaa voi-huudolla. Jumala kauhistuu huonoja paimenia, jotka eivät huolehdi laumasta. Kirjaan tähän luvun  kuusi ensimmäistä jaetta. Jeremia ennustaa Jumalan suunnitelman koota kansansa kaikista maista ja lähettää Poikansa maailmaan ja "Herra on meidän vanhurskautemme."

Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra. Sentähden näin sanoo Herra, Israelin Jumala, paimenista, jotka kaitsevat minun kansaani: Te olette hajottaneet minun lampaani ja karkoittaneet ne pois ettekä ole pitäneet niistä huolta. Katso, minä pidän huolen teidän pahain tekojenne rankaisemisesta, sanoo Herra. Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät. Ja minä herätän heille paimenia ja he kaitsevat heitä; eivät he enää pälkää eivätkä säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra.

Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: "Herra on meidän vanhurskautemme." Tässä täksi päiväksi Jumalan Sanaa pohdittavaksi ja rukoiltavaksi! Kiitos Ikiaikojen Jumala!

Tänä aamuna, 9.5.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: