keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Kiitos Pyhästä Hengestä

Rakas Lähimmäiseni, kun avaan ulko-oven kello viisi tänä aamuna, 14 toukokuuta, vastassani on tuulinen Vaasan aamu. Tuuli puhaltaa pohjoisesta. Lämmintä ylle, rakkaat ystävät, ettei kevätflunssa iske! Isä jarruttaa luonnon intoa, nousta liian aikaisin täyteen kesään. Se on varmasti viisautta!

Sanan aika johdattaa Johanneksen evankeliumin kuudenteentoista lukuun. Kun luen sen kokonaan, Jeesuksen puhe Pyhästä Hengestä sytyttää minut. Haluan kirjata sen Sinullekin: " Kuitenkin minä sanon teille totuuden, teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. JA KUN HÄN TULEE,NIIN HÄN NÄYTTÄÄ MAAILMALLE TODEKSI SYNNIN JA VANHURSKAUDEN JA TUOMION.

Synnin, koska he eivät usko minuun, vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe, ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja  julistaa teille.Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

Rakas Jumala, kiitos, että Jeesus lähetti Pyhän Hengen asumaan meidän sydämiimme, että yhteys Jeesukseen, Vapahtajaamme, on suora ja läheinen. Kiitos, Jeesus, että pelastit meidät Gogatan ristillä Isän lapsiksi ja perillisisksi. Kiitos iankaikkisen elämän armolahjasta! Aamen

Tänä aamuna, 14.5.2014, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

Veera kirjoitti...

Kiitos sanoistasi! Kaunista kevättä sinulle! T. Tarja

mummi kirjoitti...

Rakas Veera, vai oletko Sinä Tarja?Kiva, kun luit ajatukseni, kiitos, samoin Sinulle kunista kevättä ja Jeesuksen armohoitoa! Hän on paras ystävämme! Mummi