keskiviikko 24. helmikuuta 2016

Pyhä Henki opettaa meille kaikki.

Rakas Lähimmäiseni, kasteessa Jumala ottaa meidät omikseen. Pastori tekee ristinmerkin kasvoihimme ja rintaamme ja meistä tulee Jumalan valtakunnan kansalaisia. Room. 14: 17: "Sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä". Meistä tulee kahden maailman kansalaisia.

Maailma houkuttaa eroon Jumalasta ja Jeesus kutsuu takaisin luokseen tuhlaajalapsia. Minä kuulin Jeesuksen kutsun nelikymppisenä. Etsi Sinäkin Lähimmäiseni, Vapahtajaasi, jos olet joutunut harhapolulle. Jeesus, Kristus, kutsuu Sinut takaisin kotiin. Joh.14: 25 - 29. Jeesus puhuu jäähyväispuheessaan: "Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän keskellänne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä olen teille sanonut. Rauhan minä annan teille, minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen, älköönkä peljätkö."

Yhdytään Jaakko Haavion rukoukseen: "Herra Jumala, anna suhteemme sinuun pysyä tuoreena. Anna meidän yksityisissäkin asioissa turvautua sinuun ja tuomaan pienetkin kysymykset sinun ratkaistaviksesi. Anna meille terveyttä ja ruumiin voimia voidaksemme olla ahkerat työssä ja ansaita jokapäiväisen leipämme. Siunaa meitä rauhalla Jeesuksessa."

Tänä aamuna, 24.2. 2016, rakkaudella Mummi.






Ei kommentteja: