tiistai 14. heinäkuuta 2015

Jumalaan turvaavan rukous ja kiitos.


Rakas Lähimmäiseni, kun menen herättyäni ulko-ovelle, taivaan sinessä kirmaa joukko pääskysiä. Poikaset harjoittavat siipiään muuttomatkaa varten. Suomessa, meidän vajojemme suojassa ne ovat syntyneet. Nyt ne riemuitsevat luonnon kauneudesta ja liikkumisen ilosta! Niillä on täysi luottamus Jumalaan! Ensi kesänä taas pesimään Vaasaan!

Sanan aika tuo eteemme Psalmin 28 ja sanat: "Kiitetty olkoon Herra! Hän on kuullut avunpyyntöni. Herra on minun voimani ja kilpeni, häneen minä luotan." jakeet 6-7.

Vuoden 1938 Raamattu puhuu vähän toisin sanoin Jumalaan turvaavan rukouksen ja kiitoksen: " Kiitetty olkoon Herra, sillä hän on kuullut minun rukousteni äänen. Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi ja minä sain avun. Siitä minun sydämeni riemuitsee ja veisuullani minä häntä ylistän. Herra on kansansa väkevyys, Hän on voideltunsa pelastus ja turva. Pelasta kansasi ja siunaa perikuntasi: kaitse heitä ja kanna heitä iankaikkisesti." Ps. 28: 6-9.

Rakas Jumala, Me kiitämme Sinua siitä, että saamme tuoda Sinun tietoosi pelkomme ja puutteemme Jeesuksen nimessa. Sinulta me saamme avun, kun Sinua avuksi huudamme. Avaa, Herra, meidän silmämmme näkemään lähimmäisen hätä, ja lähetä meidät toistemme tueksi. Vahvista Pyhän Hengen kanssa meidän sydämemme usko siihen, että Sinä, Isä, pidät meistä huolen, jotka Jeesus on Sinun lapsiksesi tuonut. Sinuun me turvaamme. Ole kiitetty Kolmiyhteinen Jumalamme! Aamen.

Tänä aamuna, 14.7.2015, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: