sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Totuus ja harha.

Rakas Lähimmäiseni, "Kellot kaikaa, kellot temppelin, nyt on Herran pyhäpäivä, päivä parahin", laulettiin silloin kun olin lapsi. Meitä kutsutaan tänäänkin jumalanpalvelukseen sanankuuloon ja ehtoolliselle. Tällä viikolla Jeesus puhui siitä, kuinka tärkeä ehtoollinen meille on: "Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan on minun lihani maailman elämän puolesta. Totisesti, totisessti minä sanon teille: elette syö Ihmisen Pojan lihaa, ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Kiitetään hyvää Jumalaa iankaikkisen elämän armolahjasta, jonka Jeesus lupaa kaikille ehtoollisvieraille. Jokaista ihmistä varten Jeesus on iankaikkisen elämän valmistanut, otetaan se armolahja vastaan. Me ymmärrämme, että Jeesus on uskon keskus. Isä Jumala lähetti Poikansa maailmaan lunastamaan kaikki ihmiset lapsikseen ja perillisikseen. Jeesus antoi henkensä meidän kaikkien edestä Golgatan ristillä. Hän voitti kuoleman, että me saamme elää iankaikkisesti. Hän on meille tie, totuus ja elämä. Hän on Sana, josta meille tänäänkin saarnataan. Mennään sanankuuloon ja kiitetään Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä!

Evankeliumi Matt. 7:24–29
Jeesus sanoo:
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri.”
Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

Tänä aamuna, 26.7.2015, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: