lauantai 5. maaliskuuta 2016

Anteeksiantamuksen rauha.

Rakas Lähimmäiseni, Sinä ja minä olemme suuttuneet joskus puolisollemme tai ystävällemme, kun hän on loukannut meitä. Joskus on ollut vaikeaa heti mennä keskustelemaan asiasta ja purkamaan loukkaantuminen. On murjotettu, mietitty jopa kostoa. Silloin tulee orjan mieli. Paha ottaa valtaansa ja aikoo rikkoa välimme!

On olemassa kullanarvoisia ohjeita meille matkalla suuttuville: "Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua." Ja "Älä anna auringon laskea vihasi ylle, vaan tee sovinto!" Jeesus, parhain ystävämme auttaa meitä anteeksiantoon ja sovintoon!

Tästä puhuu tänään Jaakko Haavio: "Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän." Matt: 18.

"Me kiitämme sinua, Herra Jeesus Kristus, sillä sinä olet meidän turvamme elämässä ja kuolemassa. Me kiitämme sinua, että saamme panna kaikki syntimme sinun eteesi ja sinun ristinkuolemaasi muistaen luottaa anteeksiantamukseen. Tee tilaa meidän ahtaissa sydämissämme lähimmäisillemme, että mielellämme kantaisimme heidän kuormaansa ja antaisimme heille anteeksi kaiken, mikä ei heissä meitä miellytä."

Tänä aamuna, 5.3.2016, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: