sunnuntai 9. syyskuuta 2012

"Ottakaa minun ikeeni harteillenne"

Rakas Lähimmäiseni, sydämeni riemuitsee vielä illan messun ehtoollisyhteydestä ja Markus Pöyryn saarnasta niin, etten saa unta. Ies- sana avautui minulle täysin uudella tuoreella tavalla. Nyt ymmärrän sen turvallisuuden, mikä tuli elämääni, kun Jeesus uudestisynnytti minut elävään uskoon. Nyt ymmärrän, miksi Raamatun sana avautui ravinnokseni ja miksi ilo tuli elämääni. Ja ymmärrän sen, että kuljin edeltä valmistetuissa askelissa. Ymmärrän, miksi sain levon, niinkuin Jeesus kutsussaan lupaa. Sain Jeesuksen ikeen harteilleni! Hän kantoi kuormani ja armahti alati! Niin Hän tekee tänäkin päivänä kaikille omilleen. Kiitos Sinulle Jeesus! Kuuntele Luthersäätiön sivuilta Markuksen saarna niin kuulet Sinäkin.

Tänäänkin Jeesus sanoo Sinulle ja minulle: "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua; minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." Matt.11:25-30.
Vielä Jeesus sanoo:"Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne ja ne seuraavat minua. Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä." Joh 10: 27-28. Markus sanoi, että vain ihminen itse, voi lähteä pois Jumalan yhteydestä. Sitä älkäämme tehkö, koska silloin menetämme Jeesuksen ikeen ja iankaikkisen elämän.

Rakas Jumala, kutsu kaikki suomalaiset elävään uskoon ja Jeesuksen seuraajiksi. Tätä pyydämme Jeesuksen nimessä! Aamen.

Tänä yönä, 9.9.2012, rakkaudella Mummi.

3 kommenttia:

Runoystävä kirjoitti...

Eilen huomasin, kuinka Jeesuksen ies on sovelias. Tapasin henkilön, jolle pystyin antamaan anteeksi (=tahdon antaa anteeksi) pieni aika sitten. Kohtaaminen eilen oli leppoisa, vailla kireyttä, vailla pelkoa. Menneet ovat menneet. Nyt saamme kulkea Jumalan valmistamissa askelissa.

mummi kirjoitti...

Rakas runoystävä,Kiitetään Jeesuksen iestä, joka pitää meidät lähellä Vapahtajaamme! Mummi

Runoystävä kirjoitti...

Katsopa nettisivustoa:
www.autollanepaliin.fi

Tamperelaiset nuoret miehet ovat ajaneet Nepaliin auttaakseen kastittomia lapsia saamaan koulun. Fida Internationalin kautta apu menee perille. Matka on ollut monivaiheinen ja vaikea. Tällä hetkellä he ovat paluumatkalla Intian kautta. Siellä he joutuivat kolariin ja auto vahingoittui pahasti. Nyt etsitään autoon Suomesta varaosia, että se saataisiin kuntoon ja pojat pääsisivät takaisin Suomeen.

On sellaista seikkailukertomusta, ettei paremmasta väliä. Ja kaikki on vielä ihan totta.
Enkeleitä on ollut paljon matkassa. Lisää rukousta tarvitaan.