keskiviikko 30. heinäkuuta 2014

Kuuliaisuus on oikea jumalanpalvelus

Rakas Lähimmäiseni, Sanan aika ohjaa meidät tänään psalmin 50 äärelle: "Kuuliaisuus, ei uhri, on oikea jumalanpalvelus." Jakeet 14 ja 15 ja jae 23 ovat meille erityisen tärkeät: "Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaman minua"...."Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."

Kuinka tärkeitä sanoja nämä meille ovatkaan! Olemmeko kuuliaisia Isän edessä? Kuulemmeko Pyhän Hengen äänen, kun Hän johdattaa meitä arjessamme? Näemmekö apua tarvitsevan? Muistammeko kiittää siitä, että Isä on ottanut meidät lapsikseen Jeesuksen ristintyön tähden? Kiitämmekö Jeesusta syntien anteeksiantamisesta ja siitä, että Hän, Vapahtajamme, Jeesus Kristus, Rauhan ruhtinas asuu aina sydämessämme Pyhän Hengen kanssa? "Sillä vuoret väitykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi." Jesaja 54:10.

Muistammeko rukouksen? Sen Jumalan lahjan, jolla me uskovat voimme lähimmäisiämme siunata? Isä sen tekee ja Isä kuulee, kun me rukoilemme: Lähimmäisemme Ukrainassa elävät sekasorron vallassa. Isä, hoida ja vahvista heitä! Anna luottamus Sinun voimaasi. Anna  rauha sydämiin! Anna viisautta päättäjille, että rauha pian palaa maahan. Puhu, Herra, kansoillesi Lähi-Idässä! Opeta heitä kunnioittamaan toisiaan ja elämään rauhassa rinnakkain ihanassa maassa. Pyhä Jumala, Sinä olet Kaikkivaltias! Sinua me avuksi huudamme:

"Isä meidän, joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme. Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.

Tänä aamuna, 30.7.2014, rakkaudella Mummi



2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos mummi rohkaisusta. Ritva

mummi kirjoitti...

Rakas Ritva, kiva, kun tulit! Näkemisiin huomenna! Mummi